Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
Je noemde Taron inderdaad al. Daar zit je er mee dat de trein stil zetten op de block in het midden niet wenselijk is aangezien deze daar niet in één keer van kan vertrekken (trein wordt dan eerst achteruit gelanceerd om vervolgens weer vooruit gelanceerd te worden). Doordat er een block extra is bij het station kan iedereen zijn rit af maken.

Bij FLY lijkt me dat probleem niet direct van toepassing te zijn. Tenzij het inderdaad een multi-launch flying coaster wordt.

Nu hangt het er een beetje van af hoe groot de baan gaat worden, maar gezien het darkride gedeelte relatief lang is, ga ik er niet van uit dat er nog een blockbrake tussen lancering en rem in komt te zitten. Zeker ook in verband met de zitpositie tijdens de rit en de uitstappositie die nodig is, lijkt een blockbrake tijdens de rit me niet handig.

Dat wil niet zeggen dat deze er niet komt natuurlijk. Met PHL en Vekoma weet je natuurlijk maar nooit
Ik gok met volle vertrouwen in Phantasialand dat er geen blockbreak tijdens de rit zelf komt. Kijk bijvoorbeeld naar Taron & Black Mamba, gewoon blijven gaan van begin tot einde.