Capaciteit is één ding.. herhalingswaarde is echter ook belangrijk. De filosofie van PHL is attracties neer zetten met buitengewoon hoge herhalingswaarde om zo - ondanks klein oppervlakte - toch interessant te kunnen blijven. (bron: Gesprek met eigenaar).

Betreffende de kantoorgebouwen ben ik het met je eens. Dat wil zeggen: De meeste kantoren zitten inmiddels al in Hotel Matamba. (de oude kantoren zijn omgebouwd naar onder andere Hotel Tartüff) De gebouwen wat nog tussen Berlin en Rookburgh liggen zijn vooral werkplaatsen. Sommigen daarvan zijn nodig om goed onderhoud aan attracties te kunnen plegen. Maar zo zit er ook een naaiatelier, dat naar mijn idee gerust ook iets verder van het park af had kunnen zijn (immers een gesloten attractie wil je ZSM heropenen, maar kapotte kleding zal een bezoeker niet direct wakker van liggen).

Hoe veel er daadwerkelijk voor wat gebruikt wordt is me onbekend. Ik weet ongeveer waar het naaiatelier zich bevind en ik weet de kantine van de medewerkers te vinden. Beiden zitten wel in een gebouw dat ik nog wel zie verdwijnen (tussen RB en Berlin direct langs de straat), maar of er verder veel weg kan zonder dat het ten kostte gaat van snel onderhoud.. ik weet het niet. Zou alleszins mooi zijn als ze een manier vinden om ook dit nog beter in het park in te werken.

Qua uitgaansgebied is een achtbaan alleen uiteraard niet voldoende. Maar vergeet niet dat hotelgasten toegang hebben tot een bar en een restaurant. Dat restaurant is overdag ook voor gewone bezoekers toegankelijk. Daarnaast komt er in elk geval nog een Chocolatier. Ik zie verder op luchtfoto's nog een gebouw dat op een observatorium lijkt. Daarnaast zou een nieuw foto-atelier (waar mensen zich kunnen verkleden in steampunk stijl en foto's maken - zoals vroeger in het westerndorpje was) ook nog wel passen in het gebied. Trek dat dan samen met Alt Berlin - waar zich een 2e restaurant, een fatsoenlijk showtheater en een bioscoop bevinden - en je hebt aardig wat vertier voor avondgasten.

Wel helemaal eens over een multifunctioneel theater dat Fantissima en parkshow kan bevatten. Dat zie ik echter niet direct in Rookburgh komen. Al zou het misschien kunnen passen als ze de verwaltung en de oude hoofdingang slopen. Ik zou eerder verwachten op de plek van het Silverado Theater, zodat er een vrijwel directe aansluiting is op Ling Bao en Matamba.