Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joran Bekijk Berichten
2 launches, neen, dat gaan ze niet doen. Dat hebben ze al met Taron uiteindelijk. Phantasialand gaat niet letterlijk 2x na elkaar 'hetzelfde' bouwen hé (niet letterlijk hetzelfde, maar you get the point).
Hoe ik de tweede "launch" zie, beschrijft Coasterfrenzy (laatste citaat).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
Tgoh, ik denk niet dat een achtbaan met twee lanceringen meteen aan Taron zal doen denken en zie dit nog wel gebeuren. Gelanceerde achtbanen zijn de laatste tien jaar zo'n bekend zicht geworden in pretparken dat twee lanceringen in één park niet verbazingwekkend meer is, dus waarom niet ineens twee multilaunch-banen. Sarkaniemmi en Blackpool hebben het op zich ook al.
Inderdaad, bovendien heeft Phantasialand het wel voor launches want ze kiezen hiervoor de tweede keer op rij, op korte termijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Talocan Bekijk Berichten
Raik kwam ook uit de lucht vallen. Er van uitgaande dat het gebied van Rookburgh groter is dan dat van Klugheim ben ik er vast van overtuigd dat ze nog met iets komen. Een extra darkride op wereldniveau zouden ze nog wel kunnen gebruiken. Al staat de vervanging van Geister Rikscha sowieso al wel klaar.

Het zou me ook niet verbazen moesten ze een gebouw optrekken om Fantissima in onder te brengen. Mits dat het gebouw waar het nu in zit in de toekomst toch tegen de vlakte zal moeten vermoed ik.
Er komt zeker nog iets, of het nu een infill-attractie, darkride of showbuilding voor Fantissima is, blijft afwachten. Alhoewel ik nu eerder gok op een tweede attractie. Aan de Wuze Town zijde een soort muur a la plantenmuur bij Taron, waar later misschien een showbuilding achter komt. Bij Phantasialand kan het allemaal.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
Rookburgh is niet groter dan Klugheim. Een beetje kleiner zelfs. (als die driehoek tussen klugheim en wuze town in gebruikt zou zijn, zou het wél ietsje groter zijn, maar dat blijft opslag).

Over de launch-discussie: We zien een tunnel waarvan het aannemelijk is dat er een launch komt. Die tunnel is recht. De launch-tracks die we tot nu toe gezien hebben zijn allemaal gebogen. Logischerwijze passen die dus niet in de betreffende tunnel. De launch-stukken passen echter ook niet aan elkaar.. Dus het is een groot raadsel wat ze er nu mee van plan zijn.

Mijn gok: Ze hebben enkele booster-stukken onderweg. Mini launches om de trein op snelheid te houden, maar die niet als block gebruikt kunnen worden. Denk aan Missian Ferrari die in opbouw is in Ferrari World (maar dan zonder de trick tracks natuurlijk).
Zo bedoelde ik het ook meer. Mini launches die de trein blijft boosten op volle snelheid tot het einde van de baan zonder plaats te verspillen voor een tweede uitgerekte lancering.