Het lijkt er op dat de pijlen in 3D gemodelleerd zijn en dus inderdaad dynamisch zouden kunnen werken. Echter past er op deze manier wel weinig info op het bord. Als dit puur voor Berlin is, is het prima (en meteen ook veel beter in stijl dan de andere borden), maar als ze de andere attracties er ook op willen zetten wordt het krap.

Wat betreft de ingang van het hotel: De stalen platen zijn met een bijtend middel bewerkt om snel een roestlaagje er op te krijgen. Het is dus zeker geen grondlaag.

Zelf vind ik het er prima uit zien als een Shuilbunker in een post-apocalyptische wereld. Maar totaal niet voor Steampunk. Steempunk is eerder koper dan roest. En natuurlijk een overdaad aan vage technieken. Als achterwand voor iets kan het nog prima werken, maar dan moeten ze nog behoorlijk wat details er op gaan plakken.. Zo laten kan, maar dan moet het wat meer in context gezet worden.

Overigens zie ik een symmetry niet meer ontstaan. Dat zou niet echt bij het concept passen. Ik denk ook niet dat de poort zelf volledig symmetrisch blijft als er nog details op zouden komen.

Bij steampunk hoop je op een gebied waar heel veel dingen bewegen en met enige regelmaat wat rook of waterdamp ergens uit komt spuiten. Helaas vrees ik er een beetje voor dat het dit gaat worden. PHL lijkt te kiezen voor een andere interpretatie. Benieuwd hoe dat in de praktijk gaat uit zien.