Een bietje off-topic, b'alleve veur wie nen dikke nek hee en nor Deutslaand wilt raze: https://m.hln.be/nieuws/buitenland/d...anje~ac5aa804/
1. Zolang gazetten e.a. dit publiceren en niet de bevoegde overheidsinstellingen van beide landen (bu.za.), is de wijziging volgens mij niet officieel.
2. Doorgaans zal eerst een nationale gezondheidsinstantie van land A het statuut van een ander land (B) wijzigen. Dat is dan een advies waar bu.za. van A mee rekening houdt. Het kan dan nog enkele dagen duren voor de inreizenden / terugkerenden uit B groen licht krijgen (vrijstelling van quarantaine of van negat. test). Ik heb dit van heel dichtbij opgevolgd / meegemaakt m.b.t. Denemarken.
3. Wat pretparken doen m.b.t. weigeren o.b.v. woonplaats: ik weet niet of dat wettelijk is. Volgens mij werkt het vooral ontradend. Parken willen idd niet de Blackface worden toegeschoven van een nieuwe broeihaard te zijn. Door die weigering of eis van negatief attest kunnen ze a.h.w. aantonen dat ze niet louter commercieel zijn ingesteld. Een negat. attest van < 48 h. is een serieuze opdracht. Hoe lang wachten op de test, hoe lang op het resultaat? En wat als je toch netjes binnen de tijd je negat. test kan voorleggen in park 1 en je twee dagen later park 2 wil bezoeken?

On topic: top dat F.L.Y. in dit rampjaar nog zou openen. Een vraag die ik al eerder stelde: blijft die naam behouden? Ik heb een boontje voor parken die attracties een naam in de locale taal geven of net een heel exotische (b.v. Chiappas, Talocan). Black Mamba, Crazy Bats, Mystery Castle en River Quest verdienen beter. Feng. Palace verdient inwendig de sloophamer.