Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten

Maar als je het effect van vliegen wil nabootsen, wil dat ook zeggen trage inversie en minder plotse versnellingen. Dan zoek je eigenlijk meer een "Chill" baan. Of zie ik dat verkeerd?
Dat is redelijk correct. Natuurlijk: als je zelf de optie had om te vliegen zou je zelf ook hier en daar wat plotse bewegingen en zo maken. Zeker in combinatie met de theming er rond (ontwijken van gebouwen). De standaard B&M flyer heeft op het einde een inversie zitten die heel goed past bij het type en heel natuurlijk en passend aan voelt. Ook de bestaande Vekoma banen voelen heel smooth en heel natuurlijk aan, ondanks dat de stukken waarbij je op de rug ligt relatief lang zijn.

Daarentegen kun je ook het omgekeerde hebben. Tatsu vond ik (op zijn pretzel loop na) geen bijzonder intense baan en redelijk "chill". Echter kon de baan niet onnatuurlijker aanvoelen. De bochten voelen aan alsof ze te veel bank hebben en stil vallen (het beetje het gevoel als in breakdance op het moment dat het bakje op het buitenste punt van beide draaicircels tegelijk is). De inversies (wing-overs etc.) voelden ook heel geforceerd aan. Ik kan het moeilijk uitleggen, maar voor mijn gevoel is het steeds alsof je fysiek niet in staat zou zijn het manouvre op deze manier te maken, zonder flink hoogte te verliezen of neer te storten. Bij Air en de vekoma's had ik dat nooit (al was de versie in SFA om één of andere reden wel iets té intens naar mijn smaak, ondanks dat dit ook een standaard model was)