X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 1214

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Op de bedrijfsterreinen van Vekoma in Vlodrop zijn verschillende stukken track gespot met de onmiskenbare witte uitsteeksels van een LSM-launch. De track heeft ook hetzelfde kleurtje als de baanonderdelen die tot hiertoe in Phantasialand werden gemonteerd. Officieus is het al lang een vaststaand feit dat de twee aan elkaar gelinkt zijn. Maar zolang er niemand dat officieel bevestigt verkies ik de stel-vorm.

    Stel dus dat die track voor phantasialand is, dan krijgt de nieuwe achtbaan een vrij atypische launch-sectie. De componenten van de launch hebben namelijk allemaal een vrij stevige kromming. We krijgen dan een gebogen launch in plaats van een klassieke rechte!

    Ook interessant om in dat verband even over de positie van de launch te filosoferen. Vanuit veiligheid en bloksecties bekeken is het praktischer dat mensen op hun rug liggend gelanceerd worden: als je dan moet evacueren kan dat zonder dat passagiers uit het voertuig tuimelen zodra je de beugels opendoet. Maar de track buigt weg van de treinkant, met passagiers in rugpossitie zou dit betekenen dat je op de top van een heuvel naar beneden gelaunched wordt. Dat is niet praktisch als dat als blocksectie moet dienen.

    Voor mij zijn er dan twee opties: 1 er is een lifthill met LSM of 2 er wordt gelaunched wanneer je in flying-positie zit.
    Het kunnen natuurlijk ook de remmen zijn.

  2. #2

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Het kunnen natuurlijk ook de remmen zijn.
    Die track buigt de andere kant op, ik weet niet of het echt veel onaangenamer zou zijn om datzelfde remtraject aan de buitenkant van het spoor af te leggen, maar ik geloof (hoop) niet dat ze ons dat gaan lappen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •