Als de parken zulke stippen op de grond aanbrengen dan lijkt het mij enorm logisch dat de mensen inderdaad op die stip willen gaan staan. Dat is iets dat ingeprent wordt vanaf we kind zijn: in de rij op school gaat iedereen op zijn stip staan, of andere gevallen van ‘volg de stippellijn’. Het volk kan hier niet aan doen en dan lijkt het mij aan de parken om duidelijkere afbakeningen te voorzien of meer uitleg.

Doorkruiste vakken op de grond waar je niet in zou mogen staan lijken mij dus nog het beste, dat is iets waar we het allemaal over eens kunnen zijn dat we dan snappen dat op die plaats niet gestaan mag worden. Maar stippen hebben een soort onzichtbare aantrekkingskracht op de mensen...

Ook wat ik hierboven al gelezen heb van stip/groep/stil/leeg/stip etc. lijkt mij toch nodeloos ingewikkeld en verwarrend. Wat de Efteling doet is inderdaad misschien niet mooi maar momenteel gaat functionaliteit wel even voor en dan zijn doorkruiste vakken op de grond en rode lijnen toch het meest functioneel en duidelijk voor alleman.