Ja, voor mij wel. Een uiteenzetting:

Attractie-aanbod:

Dit komt eigenlijk neer op eigen meningen, dus ik ga niet zeggen dat hier 'de beste attracties van Europa' staan, ook al omdat ik niet van die mening ben. Er zijn echter in mijn ogen wel voldoende uitschieters - Wodan, Blue Fire, Eurosat, poseidon enz - en zowat élke attractie is op zijn minst 'erg vermakelijk'. Ik heb Batavia nooit een geweldige darkride gevonden, maar me erin doodvervelen doe ik ook niet. Andere attracties blijven leuk omdat ze zo lachwekkend zijn (Dinofarth). Het enige park dat beter scoort qua gemiddeld attractie-niveau dat ik me kan bedenken is misschien Phantasialand, al hebben zij wel meer attracties die het gemiddelde naar beneden halen. In EP zijn er een heel pak meer attracties, dus dat wil toch al wel iets zeggen. Ik ben ook niet iemand die perse thrill nodig heeft om mij te amuseren.

thematisatie:

Europapark is op natuurlijke manier gegroeid en dat voel je... Vergelijken met Disney, Warner, PortAventura of zelfs PHL (dat het ietwat makkelijk heeft op dat vlak dankzij zijn oppervlakte) is eigenlijk niet echt eerlijk: EP is veel groter. Er staan toch in al deze parken kale banen op Disney na (dat is Taron op zich ook), dus dat argument snap ik niet echt. Je ziet dat het een pretpark is en dat mag ook wel. Dat het hier en daar gaat vloeken met elkaar heeft me ook nooit gestuurd. Veel van het thema dat er wel is, is van de hoogste plank en ik denk dat dit veel meer geapprecieerd zou worden als men de moeite deed alle geheime hoekjes in het park te ontdekken. Die bar op het dak van de wachtrij van Atlantica, de bierhuisjes langs de beek aan de achterkant van het park, de Sherlock Holmes-lounge in een simpel fastfoodtentje... Zo'n dingen maken EP echt: het is een park dat draait om ontdekken.

Horeca:
Quasi perfect in mijn ogen, valt niet veel meer over te zeggen.

Prijs/kwaliteit:
Idem

klantvriendelijkheid:
Zover ik al heb gezien gewoonweg de beste van Europa, en daar komt het uiteindelijk allemaal op neer. Gasten moeten een absoluut minimum wachten, er word nergens zo doorgewerkt als in EP. comforturen worden standaard zonder echte reden gegeven. Het park doet er alles aan om je te verwennen, en ik heb nog nooit ergens in het park het gevoel gehad dat het geld uit mijn zakken word geklopt. EP is het enige park waar ik al geweest ben waarvan ik dat nog steeds kan zeggen, dus ja, voor mij is EP het beste pretpark van Europa en ik vind deze prijs volledig terecht.