Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
Ik heb er nog 1 teruggevonden. Ik ben niet zeker of ik er iets aan veranderd heb, normaal gezien niet, maar het is al 6 jaar geleden dat er gesaved is op dit bestand, en dat herinner ik me toch niet allemaal

https://we.tl/4Vw1n40Mxe

Dat was in de tijd dat je de eerste looping-achtbaan had geplaatst. Tenzij dat dit park niet van jou is, maar ik kan me niet inbeelden dat er iemand anders de Blaarmeersen na bouwt

Heel erg bedankt! Helaas is het de enige oude versie die ik zelf had liggen. Ik weet dat ik veel verder ben geraakt, maar na de problemen met het forum ben ik dus ook de screens daarvan kwijt. Spijtig, maar natuurlijk is er een nieuw begin dat alle kanten uit kan gaan.


1985

Een nieuw jaar, en het begin van een vijf jaren plan bedoeld om ons op allé facetten te laten groeien: attracties, shops, eetgelegenheden, faciliteiten, oppervlakte, bezoekers,... Dit jaar betekende de eerste uitvoering van dat plan. Maar eerst hadden we de fans nog iets te goed van vorig jaar.





Want vorig jaar hadden we eigenlijk nog een grote attractie moeten openen naast Vampier in de nieuwe zone. Door technische problemen moesten we dat uitstellen, maar dit jaar kunnen we eindelijk Bubbleworks presenteren aan het grote publiek! Bubbleworks is een rondvaart indoor waar men in een fabriek rondvaart waar badeenden worden gemaakt. Je ziet badeenden in allerlei scenes in combinatie met veel leuke watereffecten. Werner Wardley is een waterrat en fan van badeenden en was in zijn nopjes bij het uittekenen van deze attractie. Zijn meesterwerk tot nu toe, volgens hemzelf dan toch.





Maar Bubbleworks is eigenlijk niet eens de grootste nieuwigheid dit jaar. Want we veranderden het zicht waar men het park mee binnenkwam aanzienlijk, een nieuwe ingang en ingangszone! Deze is ook iets meer naar links verplaatst zodat het perfect aansloot op het reeds bestaande plein aan de oldtimers en de nieuwe middeleeuwse zone. De ingang is vrij groot maar met dit kunnen we jaren door zonder ons hierover nog zorgen te moeten maken.

Dat is ook meteen de reden dat de houten wilde muis moest verdwijnen, al maakte dat heel wat fans kwaad. We kunnen hen gerust stellen, de houten wilde muis is nog niet weg maar we zijn nog volop bezig er een geschikte plaats voor aan het zoeken in het park.





Met de nieuwe ingang wordt er ook meteen afgestapt van het betalen per attractie systeem. Vanaf nu betaal je een toegangsprijs om het park binnen te komen, en dan kan je alle attracties doen zonder maar iets bij te betalen. Er zijn goedkopere tickets voor kinderen onder 3 en 8 jaar. Ook senioren kunnen tegen een goedkopere prijs binnen. Maar, hoe kom ik nu op het strand als ik eens een dagje wil zonnen zonder het pretpark aan te willen doen?

Onze verbintenis met de stad Gent verplicht ons het strand altijd gratis en 24/24, 7/7 toegankelijk te houden. Dat hebben we opgelost door er een voetgangerstunnel naar toe te plaatsen. Een besluit die niet erg warm werd ontvangen op het stadhuis maar voor ons was dit de enigste oplossing om als park verder uit te groeien en onze verbintenis na te komen. De stad heeft op zijn beurt eindelijk werk gemaakt van een voetpad langs de weg naar ons park, en De Lijn heeft eindelijk een bushalte voorzien.

Vanaf nu kan je met bus 38 of 39 naar de Blaarmeersen komen, die lijn rijdt door centrum Gent waardoor het voor de Gentenaar kweetnieoemakkelijk is om eens even binnen te springen. Geen excuses meer! Wijzelf hebben ook een stuk voetpad langs onze parking geplaatst om de veiligheid daar wat te vergroten, en heel de parking is nu volledig geasfalteerd.





We hebben nu ook een degelijk, ruim infobureau waar iedereen terecht kan met vragen of klachten. Deze ligt aan de ingang en is zowel langs de kant van het park als van voor de ticketcontrole toegankelijk. Naast de info plaatsten we een nieuwe attractie, namelijk botsautootjes! Het gebouw dat vroeger dienst deed als ticketverkoop voor de attracties is nu omgevormd naar een ijsjesverkooppunt.





De zweefmolen is door de plaatsing van de nieuwe ingang weer eens opgeschoven moeten worden. Nu heeft het een prominente rol aan het ingangsplein en is het zowat de eerste attractie die in het oog springt als men het park binnenkomt. Op het ingangsplein hebben we ook dansende fonteinen geplaatst, iets wat de kinderen erg leuk vinden en de nodige verkoeling geeft op warme zomerdagen.





Maar dat is nog niet alles. Doordat we het pad naar het strand vervangen hebben door een voetgangerstunnel kwam er wat plaats vrij. Daardoor hebben we een doorsteek gemaakt van het witte paard restaurant naar de dolfijnenshow. Zo creëerden we opeens een nieuwe open zone, die in het teken zal staan van kinderattracties! Eerste nieuwe attractie in de zone is een draaimolen, geplaatst voor de dolfijnenshow. Ook is er een klein fonteintje toegevoegd.





De andere nieuwe attractie in dit gebied is een kartbaan met de naam Grand Prix. Als je goed kijkt zie je groene muren waar voorheen de picknickweide te vinden was. Geen uitleg nodig dat er hier binnenkort weer iets nieuws zal verschijnen.


Dit was het eerste jaar van ons vijf jarenplan. Volgend jaar gaan we het tweede jaar in én vieren we onze tiende verjaardag. Niet onlogisch dus dat het al gonst van de geruchten wat er te verwachten valt volgend jaar. Maar wij houden onze lippen op mekaar.