X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 10 van de 10

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Bobbejaanland] Aging map 2017

    Wat ik heel interessant vind aan deze aging map is de eigenaarsgeschiedenis erbij halen. En zo valt bij BJL op dat het park gestaag en goed investeerde onder het bewind van Bobbejaan vanaf ongeveer halverwege jaren 80 tot ze het verkocht hebben aan PR. Die hebben het aantal investeringen iets teruggedraaid, maar ze hebben vooral ook een aantal 'foute' investeringen gedaan in attracties die ze achteraf sneller dan verwacht verwijderd hebben. Het valt toch echt wel op dat een pretparkgroep echt een investeringsmaatschappij is die puur op winst uit is.

    Over de toekomst hangt er volgens mij veel vanaf hoe ze zich willen positioneren op de markt. Met PHL en Efteling die volop voor meer bezoekers gaan en attracties die uitermate goed afgewerkt zijn, Walibi dat zijn 70% van het park onder handen gaat nemen, Toverland dat uitbreidt en durft investeren in een B&M en Plopsa dat ook meer naar een familiepark evolueert gaan ze moeten oppassen. Enerzijds moeten ze durven investeren in nieuwe topattracties, die ook echt veel herhalingswaarde hebben, anderzijds moeten ze de oude attracties serieus goed onder handen nemen zodat die nog even mee kunnen. Want ze hebben echt wel nood aan extra attracties, liefst in een goed en mooi uitgewerkt thema.

  2. #2

    Re: [Bobbejaanland] Aging map 2017

    Wat je zegt klopt als een bus, vandaar dat ik verwacht dat we volgend jaar wel een nieuwe (thrill)coaster mogen verwachten. Extra attracties worden de laatste jaren wel telkens toegevoegd, maar soms gaat het ook om kleinere attracties (Wondergarden), upgrades (Mount Mara) of extra betalende attracties (Nightmare Motel).

    Op vlak van thematisering hebben ze volgens mij toch ook wel de weg gevonden met de opfrisbeurt van Cowboy-Stad en het verder uitwerken van Adventure Valley, welke ik beiden toch wel geslaagd vind.

    Ik hoop vooral dat er in de komende jaren een grote som geld naar Lichtaart gestuurd wordt om ook eens ons Belgisch parkje een grote beurt te geven zoals ze dit jaar gedaan hebben in Slagharen (nieuwe achtbaan + heraanleg van Kids Country + nieuwe horeca + uitbreiding vakantiepark + nieuwe receptie) of in MPG (nieuwe achtbaan + heraanleg zone).

    BBJ kan zoiets ook wel gebruiken en verdient dit wel, in plaats van nog een paar kleine toevoegingen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •