Wat ik bedoelde ook was dat het effect bij Pandora RELATIEF groter zou zijn dan bij de studio's, maar had er inderdaad niet bij stil gestaan dat Star Wars veel populairder is terwijl Avatar eigenlijk best slecht ontvangen is.

Elders kwam ik de vraag al tegen hoe lang Orlando nog leuk zou blijven voor iemand die alle IP's niet kent. Zowel bij Disney als bij Universal.

@Belgiumcoasterfreak: Niemand weet hoe een park zijn bezoekers telt. Ik verwacht dat bezoekers die gratis naar binnen mogen ook gewoon geteld worden. Immers "biepen" ze ook hun entreekaart af bij de ingang. De meeste parken tellen ongetwijfeld ook elk bezoek van een abbo-houder mee in hun telling.. Op zich is dat ook niet onlogisch, want of een persoon nu vol betaald, gratis, met abbo of met korting binnen komt: Die persoon is binnen, voegt toe aan de drukte van die dag en laat geld achter bij de HoReCa.

Wel zijn er resorts waarbij ik sterk het vermoeden heb dat ze zaken mee rekenen zoals bezoekers van Golfpark, Beach Club, Bioscoop, etc. terwijl die niet naar het park zelf gaan. Dat vind ik dan weer niet terecht.