Dalton Terror is nog zo'n geval. Om van de zoveelste domme zet van Kleef - de Smurfen in BJL - nog maar te zwijgen.

Nu ik even reflecteer over wat André hier schrijft: dat maakt een doemscenario voor Parc Astérix vandaag weinig waarschijnlijk, maar desalniettemin wel mogelijk. Als daar alle verwijzingen naar de creaties van Goscinny & Uderzo ooit moeten verdwijnen ...

Dat Peyo tijdens z'n laatste levensjaren niet tevreden was met de gang van zaken in Metz, lees je hier (Fr): https://fr.wikipedia.org/wiki/Histoi...c#cite_note-11

Externe IP's houden dus zeker risico's in. Al kan het ook een succes zijn. Movie Park zonder IP's is maar een zeer middelmatig park (zelfs met IP's volgens bepaalde, doorgaans kinderloze forumleden - knipoog). Het zou me niet verbazen indien MPG meer pluchen brol en met IP bedrukt textiel verkoopt dan b.v. een klasse-park met eigen IP-producten, denk maar aan PHL en misschien zelfs aan Efteling. Natuurlijk moet MPG wel een aanzienlijk % van die omzet afstaan.

Mijn bewondering voor het mark-strategisch inzicht van de Plopsa-geldwolven is even groot als oprecht. Je moet het maar bedenken en vooral: uitvoeren. 1. Een wekelijkse reclamespot van 30 minuten aan de openbare zender verkopen als een kinderprogramma. Een tweede kinderprogramma/reclamespot verkopen aan de concurrerende zender. Een vervallen pretpark op een toplocatie kopen en uitbouwen naar je eigen IP's. Dit nog eens overdoen in de Ardennen. Als eerste een indoor-pretpark bouwen in ons grijze land. Vervallen IP's uit DUI opkopen en restylen naar de 21e eeuw. Pretpark-vestigingen openen buiten de eigen landsgrenzen ...