X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 62

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: Global Attractions Attendance rapport 2016

    Ik ben ook even door de cijfers gegaan en merkte heel wat op wat hierboven al beschreven staat.

    Daarnaast vielen mij nog enkele zaken op, waarvan voor mij het meest opvallend:
    - Disney is goed voor 1/3 van pretparkbezoekers wereldwijd (!)
    - Er is een zeer sterke groei in Azië, maar toch kent Zuid-Korea grote verliezen
    - Shanghai Disneyland heeft zich meteen op de kaart gezet (en is zelfs populairder dan sommige diepgewortelde MK-parken)
    - Seaworld blijft grote klappen krijgen in Amerika, en ook de meeste waterparken hebben er minder bezoekers getrokken
    - Van de Wanda Group is niets te bespeuren in de cijfers
    - Disneyland Resort Paris heeft een mooi jaar achter de rug, en ik hoop dat ze deze cijfers ook de volgende jaren kunnen behouden!
    - Ook andere Europese gevestigde waarden hebben zich opnieuw kunnen bewijzen, waarbij ik ook hoedje af doe voor Efteling.

    Spontaan stelde ik mezelf ook de volgende vragen:

    Waar blijven de Belgische parken?
    In 2015 trok Plopsaland De Panne 1,6 miljoen bezoekers, waarvan 1,3 miljoen voor het pretpark en 0,3 miljoen voor het waterpark. Deze zullen de voorbije jaren toch ook wel gestegen zijn?
    Ook WB heeft soortgelijke cijfers, Bellewaerde had er 800K vorig jaar en ook BBJ zou rond de 1 miljoen bezoekers zitten (dacht ik).

    Wie zal als eerste de top 20 betreden?
    WB of PDP?

    Zal Efteling EP binnenkort voorbijsteken als ze zo blijven groeien?
    Voor een park dat toch wel een stuk kleiner is en een minder showaanbod heeft, heeft Efteling toch wel een héél mooie sprong gemaakt! EP blijft jaar na jaar heel wat investeren en daar vind ik de groei in cijfers dan eerder zwak...

    Hebben wij geen populaire musea?
    Brussel bevindt zich centraal in Europa, en trekt toch ook heel wat toeristen? Is er dan niet 1 museum dat ook een plaatsje in de lijst waard is?

    Waarom worden dierentuinen niet mee opgenomen?
    Pretparken en waterparken in 1 rapport kan ik nog begrijpen, maar waarom worden musea wel meegeteld en dierentuinen niet? Is er iemand die hier het antwoord op weet? Dat is iets wat ik me al een paar jaar afvraag.

  2. #2

    Re: Global Attractions Attendance rapport 2016

    Voorwaar enkele interessante vragen en opmerkingen, S.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Disney is goed voor 1/3 van pretparkbezoekers wereldwijd (!)
    Bedoelt men 1/3 van werkelijk alle bezochte pretparken of enkel t.o.v. de parken in de top-ranking? Het eerste zou impliceren dat ze in hun rapport ook de bezoekers van pakweg Mont Mosan en Mega Speelstad hebben meegeteld. Elk verwaarloosbaar qua aantal bezoekers, maar niet qua aantal soortgelijke parkjes wereldwijd.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    BBJ zou rond de 1 miljoen bezoekers zitten (dacht ik).
    Show me de bron! Het zou me verbazen dat ze in Lichtaart na het verwijderen van Kleef en van de Electrabel-molen blijven volharden in het produceren van dergelijke winderigheid.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Wie zal als eerste de top 20 betreden? WB of PDP?
    Zelfs op de vraag wie van de twee momenteel de meeste bezoekers heeft, is het moeilijk antwoorden. En worden bad- en park-bezoekers opgeteld? Eigenlijk zou je de voorjaar-bezoekers van Majaland maar half mogen meetellen. Voorlopig gok ik op Plopsa, de ligging aan de kust en de kusttram zijn enorme troeven. Bovendien houdt Plopsa ook het park open tussen Halloween en Nieuwjaar. Maar de raid op de abo's en de uitbreidingen van Wal. zouden de balans naar Wavre kunnen doen kantelen. Zeker als ze daar ook langer gaan openhouden, wat ik al ergens meen gelezen te hebben op dit forum.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Zal Efteling EP binnenkort voorbijsteken als ze zo blijven groeien?
    Zou best kunnen. Efteling is 365/jaar open en binnen een radius van 2 uur autorijden bereiken ze veel meer inwoners/potentiële bezoekers dan EP. Al situeert het groeipotentieel zich wellicht vooral buiten NL en VL, gelet op de recente campagnes in het Frans, Duits en Engels.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Hebben wij geen populaire musea?
    Op cultureel gebied geldt in België: verdeel en heers niet. Het is moeilijk meten welke Belgische stad de meeste toeristen trekt. Ongetwijfeld boekt Brussel de meeste overnachtingen, maar dat heeft ook te maken met het aanbod en de nabijheid van Zaventem. Er zijn toeristen zat die vanuit BXL een over-en-weer-bezoekje brengen aan Brugge, Gent en Antw. In NL monopoliseert A'dam het cultureel toerisme, ondanks Mondriaan (Den Haag), Escher & Erasmus (R'dam), Bosch, ...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Waarom worden dierentuinen niet mee opgenomen?
    De pertinentste der vragen! Maar hoe catalogeer je dan de gemixten à la Bellewaerde en Kolmården? Ik ben best benieuwd of de mooiste Europese dierengevangenis (ja, die in Henegouwen) en de natuurlijkste (ja, die in Noord-Brabant) in de Europese top-20 zouden staan. Zoo's in de stad hebben natuurlijk hun ligging en hun ruimere opening mee.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •