X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 100

Onderwerp: Het laagste nieuws

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: Het laagste nieuws

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Een attractie is wel veel tastbaarder dan een park in zijn geheel, waardoor je een attractienaam al snel laat voorafgaan door een lidwoord. Iedereen zegt toch de Typhoon, de Boomstammetjes, de Cobra, de Baron, ... Je voorbeeld van Bobbejaanland is dus niet echt vergelijkbaar vind ik, al is de Efteling de uitzondering op de regel. Ik struikel er bijgevolg niet over, omdat het gebruik heel vaak voor komt (vooral gesproken dan). (Geschreven) taal evolueert dan ook geleidelijk aan.
    Bij de normale bezoekers komt dit misschien meer voor (al lijkt me dat eerder streekgebonden en ook afhankelijk van de taal van de attractienaam, bv. eerder 'de' Baron dan 'de' Typhoon), maar daar draait het ook niet om voor mij.

    Dit is, zeker bij schrijftaal, een overduidelijke grammaticale fout. En dat een redactie van een krant dit dan over het hoofd ziet is gewoonweg schrijnend en spijtig genoeg exemplarisch voor het niveau van de krant en het niveau van geloofwaardigheid naar mijn mening.
    Laatst gewijzigd door Michielsken; 08-05-19 om 13:46.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •