X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 6 van de 12 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 120 van de 232
  1. #101

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pierre Bekijk Berichten
    Blijkbaar heeft nog niemand dit door, maar het lijkt dat ze een ontworpen wildwaterbaan niet gaan uitvoeren. Op de maquette is links onderaan en rechts naast de speelzone een in- en uitgang naar (denk ik) die wildwaterbaan. Tijdens de persvoorstelling zeiden ze dat zoiets voorlopig niet komt. Het zou naar mijn mening toch een meerwaarde zijn.
    Oei, dat zou wel bijzonder jammer zijn! Ik vind een wildwaterbaan net altijd één van de leukste dingen in een waterpark.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  2. #102

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pierre Bekijk Berichten
    Blijkbaar heeft nog niemand dit door, maar het lijkt dat ze een ontworpen wildwaterbaan niet gaan uitvoeren. Op de maquette is links onderaan en rechts naast de speelzone een in- en uitgang naar (denk ik) die wildwaterbaan. Tijdens de persvoorstelling zeiden ze dat zoiets voorlopig niet komt. Het zou naar mijn mening toch een meerwaarde zijn.
    Waar haal je dit vandaan als ik vragen mag? Bij mijn weten is er nooit gesproken over een wildwaterbaan. Op de maquette en tekeningen zagen we telkens een lazy river die binnen in het waterpark loopt, rond de rest. Wat er naar binnen- en buitengaat, is nog niet bekend. Ook over de keuze van de glijbanen is nog niets gecommuniceerd.

    Ik denk wel dat een buitengedeelte iets is dat in een latere fase kan toegevoegd worden (als toekomstige uitbreiding), maar van een wildwaterbaan had ik nog niets gelezen of gehoord.

  3. #103

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Waar haal je dit vandaan als ik vragen mag? Bij mijn weten is er nooit gesproken over een wildwaterbaan. Op de maquette en tekeningen zagen we telkens een lazy river die binnen in het waterpark loopt
    Dat stond wel degelijk op de tekeningen die we te zien kregen hoor: alleen zagen we telkens alleen de start van de wildwaterbaan en de uitloop. Ik heb daar eerder in dit topic nog op gewezen.

    Ik heb ergens ooit deze volledigere tekening opgevist:



    Als het effectief onderdeel van een latere uitbreiding is, heeft dat bad echt bedroevend weinig om het lijf: er is geen enkel deftig 'zwembad' voorzien.

  4. #104

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Als het effectief onderdeel van een latere uitbreiding is, heeft dat bad echt bedroevend weinig om het lijf: er is geen enkel deftig 'zwembad' voorzien.
    Ik weet niet of dit meespeelt hierin, maar Ieper heeft al een relatief recent zwembad maar bij de renovatie daar is destijds beslist om bijvoorbeeld geen glijbanen te zetten. Maar ik kan me wel voorstellen dat Ieper het dan niet ziet zitten als Bellewaerde ook een echt zwemgedeelte bouwt. Anderzijds, als je in het stedelijke zwembad goedkoper terecht kan om baantjes te zwemmen, waarom zou het voor Bellewaerde dan interessant zijn om ook een gewoon bad te bouwen.

    Voor de duidelijkheid, dit is niet mijn mening, maar het lijkt me wel mogelijk dat dat de reden is.

  5. #105

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    waarom zou het voor Bellewaerde dan interessant zijn om ook een gewoon bad te bouwen.
    Dat ze daar niet moeten afkomen met een 25 meter-bad kan ik begrijpen. Maar een golfslagbad is voor een waterpark toch meestal een basis, niet?

  6. #106

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Dat stond wel degelijk op de tekeningen die we te zien kregen hoor: alleen zagen we telkens alleen de start van de wildwaterbaan en de uitloop. Ik heb daar eerder in dit topic nog op gewezen.

    Ik heb ergens ooit deze volledigere tekening opgevist:



    Als het effectief onderdeel van een latere uitbreiding is, heeft dat bad echt bedroevend weinig om het lijf: er is geen enkel deftig 'zwembad' voorzien.
    Bedankt om deze te sharen! Deze tekening had ik nog niet gezien. De projectiegrot en klimwand vind ik interessante toevoegingen, maar ik denk dat het waterpark het succes vooral zal moeten halen van de glijbanen. Ik hoop nog steeds dat de wildwaterbaan wordt toegevoegd in een (snelle) uitbreiding, maar ik kan je nu wel al volgen dat het geen enkel 'deftig' zwembad heeft. Een golfslagbad is inderdaad vaak de basis van een dergelijk project, maar we zullen zien wat de toekomst brengt...

  7. #107

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Moh, die plannen had ik ook nog niet gezien. Benieuwd of bijvoorbeeld die glijbaan naast het regenfort er nog komt. Die is ook verdwenen op de maquette en half gewist op het plan van de persvoorstelling. De contouren van de wildwaterbeek stonden ook op de documenten van de archeologienota: programma van maatregelen.

  8. #108

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    ik heb een foto update voor jullie van Bellewaerde Aquapark





  9. #109

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Toffe update! het lijkt alsof die lazy river best nog aardig diep wordt en dat centraal stuk meer een ploeterbad wordt. Als al het 'diepe' water in dat riviertje zit lijkt me dat niet héél praktisch om snel verdronken schapen op te merken. Ik neem aan dat ze daar alternatieven voor hebben bedacht met camera's?

  10. #110

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Toffe update! het lijkt alsof die lazy river best nog aardig diep wordt en dat centraal stuk meer een ploeterbad wordt. Als al het 'diepe' water in dat riviertje zit lijkt me dat niet héél praktisch om snel verdronken schapen op te merken. Ik neem aan dat ze daar alternatieven voor hebben bedacht met camera's?
    Bwa, de lazy river in Tikibad is toch ook best diep? Maar tegenwoordig heb je inderdaad nieuwe technologieën zoals de camera's waarmee ze kunnen werken.

  11. #111

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Ik heb vandaag 12/07/2018 een bezoek gebracht aan Bellewaerde
    hier een nieuwe foto update van Bellewaerde Aquapark voor jullie










  12. #112

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Vrijdag was het alweer de laatste aflevering van dit seizoen 'De Wereld van Bellewaerde' op VIER. Hier werd nog wat ingegaan op het Aquapark.

    De planning ziet er als volgt uit:
    - oktober: ruwbouw klaar
    - januari: gebouw wind- en waterdicht
    - 1 juli 2019: opening van het Aquapark

    De bouwplannen kwamen ook even aan bod, en daarop kon je zien dat er zeker 3 glijbanen ingetekend stonden op de plaats van de 'glijbanen' zoals in de afbeelding hierboven. Welke glijbanen kon je niet zozeer zien, maar je zag wel dat er 3 naast elkaar kwamen.

    Voor de planten wordt er ook gekeken naar speciale planten, waarbij er toch ook een paar unieke zullen zijn. Op vlak van aankleding denk ik dat het wel mooi zal worden. Ik hoop echter ook op een mooi glijbanenaanbod.

    Voor de liefhebbers, je kan de aflevering hier herbekijken.

  13. #113

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    hier even een screenshot
    wie goed kijkt ziet nu dat er al zeker 6 glijbannen komen =)


  14. #114

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leroypretparkfan.be Bekijk Berichten
    hier even een screenshot
    wie goed kijkt ziet nu dat er al zeker 6 glijbannen komen =)
    Ik tel er momenteel 8:
    - 3 in het bijgebouw, waar de hand nu net naar wijst op je screenshot
    - 1 als de racer slide links
    - 4 in het kindergebied, waarvan 1 links benoemd als glijbaan, maar duidelijk in die toren ook rechts 1. En dan heb je nog 2 kleine (wellicht kinder) glijbanen naast de glijbaan links aangeduid.


  15. 01-08-18, 21:56


  16. #115

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    ik heb vandaag nog eens alles goed bekken en kwam op 10 glijbannen uit
    zie tekening




  17. #116

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    10 glijbanen, dat is wel echt de moeite. Na alles wat we al gezien en gehoord hadden begon ik de moed te verliezen, maar als ik dit zo allemaal zie... Het zou natuurlijk wel jammer blijven als er geen wildwaterbaan komt.
    De kanttekening die we hierbij misschien moeten maken, is dat we ook met kinderglijbanen zitten.

  18. #117

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    de wildwaterbaan komt helaas niet ;(

  19. #118

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    10 glijbanen zou inderdaad heel mooi zijn, maar we mogen niet vergeten dat het vooral kinderglijbanen zijn he ik hoop eerlijk gezegd dat de vier grote glijbanen in de rechterbovenhoek écht de moeite zijn, en geen trage banen die je in de meeste stadsbaden vindt.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  20. #119

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    En waarom komt de wildwaterbaan er eigenlijk niet? Dit heb ik precies gemist.

  21. #120

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Zijn er dan geen 5 grote en 5 kleine glijbanen? De 4 grote bovenaan rechts en de racer helemaal links als grote? En de 5 kleine verspreid over de kinderzones?

    De wildwaterbaan was dacht ik voorzien voor buiten... maar op deze plannen zie je ze niet meteen. Wat je wel ziet is dat er wel brugjes voorzien zijn aan het buitenterras (tussen de 2 oranje markeringen), dus misschien kan het toch nog? Ofwel voor een latere uitbreiding? De andere zaken die de wildwaterbaan aanduiden (begin en einde) zie je anders ook wel duidelijk op deze plannen staan.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •