Geheel onverwacht vind ik het niet, maar wel het moment wanneer het gecommuniceerd wordt. Verder heb ik ook meer twijfels bij een aantal keuzes die men maakte.

Waarom een Aquapark?
Een houten achtbaan wou men niet bouwen gezien PDP dit jaar er een opende. Waarom dan wel een waterpark bouwen nadat Plopsaqua al goed bewezen is? Bovendien vind ik de oppervlakte belachelijk klein... Plopsaqua heeft 4000 m², Aqualibi binnenkort meer dan 6500 m² en dan zou Bellewaerde iets openen van amper 3000 m²?

Bovendien zijn er al heel wat waterparken in de buurt. We hebben Plopsaqua (De Panne) en Aquafun van Sunparks (Oostduinkerke), maar daarnaast ook De Kouter (Poperinge) en Hoge Bleker (Koksijde). Gaan we nog verder, dan heb je S&R Olympia (Brugge), Aquafun van Sunparks (De Haan) en Sportoase Duinenwater (Knokke).

Tenslotte opent eind 2018 het gloednieuwe paradepaardje van S&R in Kortrijk de deuren.

Waarom op parking A?
Parking A ligt aan de hoofdingang van het park. Door hier de helft van de parking weg te nemen en er een nieuw waterpark op te bouwen zullen nog meer bezoekers deze parking willen bereiken?! Of zal parking B (naast Niagara) dan gebruikt worden voor publiek?

Oké, er komt dan wel een parking D, maar de ingang bij parking C is al zo klein en van daaruit al je volk door het park duwen, zal ook een ramp worden! Bij ingang parking A kan je meteen twee richtingen uit om het park te verkennen, waardoor je volk zich verspreid.

Bovendien zie ik niemand parkeren aan parking C, rond of door het park lopen met zwemgerief om dan zo het Aquapark te betreden.

Conclusie

Nice idea, but still a lot to think about...