X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 11 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 235

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    [Bellewaerde Aquapark] 2019



    Bellewaerde opent in 2019 een gloednieuw indoorwaterpark: dat de naam 'Bellwaerde Aquapark' zal dragen. Het waterpark komt op de parking aan de Meenseweg en krijgt een oppervlakte van maar liefst 3000 m2. Er zijn verschillende waterglijbanen en een lazy river voorzien. Er wordt 17 miljoen euro geïnvesteerd in de nieuwigheid.

    Recent heeft het moederbedrijf Compagnie des Alpes groen licht gegeven voor de bouw van een gloednieuw indoorwaterpark in Bellewaerde. Voor de bouw van Bellewaerde Aquapark is een investeringsportefeuille voorzien van 17 miljoen euro. De werkzaamheden zullen anderhalf jaar in beslag nemen. Opening is voorzien in het voorjaar van 2019. Bellewaerde Aquapark Het gloednieuwe indoorwaterpark, dat Bellewaerde Aquapark zal heten, heeft de ambitie om het meest complete waterpark voor de hele familie te worden. De volledige site zal zo’n 3000 m² zijn en zich op de parking aan de Meenseweg bevinden. Zoals steeds gaat Bellewaerde op zoek naar innovatieve concepten om de bezoekers authentieke en onvergetelijke momenten samen te laten beleven. In Bellewaerde Aquapark zullen verschillende waterglijbanen en waterspeeltuigen geplaatst worden in een oase van groen. Ook de allerkleinsten worden niet vergeten met een speelzone en peuterbad op hun maat. Ouders zullen dan weer kunnen relaxen in de vele strandstoelen en de welnesszone. Een lazy river zal de bezoekers doorheen het volledige park voeren langs ondermeer een grot en tal van watereffecten. Voor de warme zomerdagen is er eveneens een buitenzone met ligweide voorzien. De werkzaamheden voor Bellewaerde Aquapark zullen ongeveer anderhalf jaar in beslag nemen. De opening van het gloednieuwe indoorwaterpark is voorzien in het voorjaar van 2019.

    ► Meer info in ons artikel: http://www.pretparken.be/NL/article/...en%20waterpark
    Laatst gewijzigd door yelle8; 19-05-17 om 10:17.

  2. #2

    Re: [Bellewaerde] - Indoor waterpark

    Wow, dat is nieuws uit onverwachte hoek. Super! Als ze dit goed uitwerken is het ongetwijfeld een grote meerwaarde voor het park.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  3. #3

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2018

    Wow super nieuws!! Ik ken een park een paar tiental kilometer verder dat zit te vloeken.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  4. #4

    Re: [Bellewaerde] Aquapark 2019

    Oh, Bellewaerde, je investeert vier miljoen in een attractie waar niemand om vroeg en dan komen jullie met een vier keer groter bedrag af voor een waterpark en nog steeds geen woodie in Ieper .

    Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Het is niet de uitbreiding die ik zelf in gedachten had voor het park: nu zit je met een half pretpark, half dierenpark en (half?) aquapark. Voordeel is dat de bezoekers ook iets te doen hebben met slecht weer. Zou Bellewaerde nu overwegen terug winteropening te beginnen?

  5. #5

    Re: [Bellewaerde] Aquapark 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Oh, Bellewaerde, je investeert vier miljoen in een attractie waar niemand om vroeg en dan komen jullie met een vier keer groter bedrag af voor een waterpark en nog steeds geen woodie in Ieper .

    Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Het is niet de uitbreiding die ik zelf in gedachten had voor het park: nu zit je met een half pretpark, half dierenpark en (half?) aquapark. Voordeel is dat de bezoekers ook iets te doen hebben met slecht weer. Zou Bellewaerde nu overwegen terug winteropening te beginnen?
    Ik denk niet dat ze het park gaan open doen in de winter, maar juist wel inkomsten kunnen hebben in die periode door het waterpark.
    Op zich vind ik het wel een leuke keuze maar inderdaad jammer dat ze geen attracties zetten in de plaats. Maar ik denk dat het financieel wel zal werken in hun voordeel, want een nieuwe attractie brengt volgens mij in dat park niet evenveel nieuw volk mee tegenover een uitbreiding in totaal iets anders.
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  6. #6

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Ik stel het volgende vast:
    - Het waterpark wordt 3000 vierkante meter.
    - Plopsa had 1000 vierkante meter meer en het koste 1 miljoen minder.
    - Aqualibi had 6000 vierkante meter en het koste 7 miljoen minder.

    Ik heb daar 2 vragen bij:
    - Waar gaan die miljoenen in hemelsnaam naar toe? Een miljoen is toch niet niks?
    - Gaat die investering opbrengen in zo'n klein plonsbad?

    Natuurlijk zijn er ook parken die 17 miljoen in een fontein investeren. Het is allemaal relatief natuurlijk.
    Laatst gewijzigd door Pretparkfreak7; 19-06-18 om 11:26.

  7. #7

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Ik stel het volgende vast:
    - Het waterpark wordt 3000 vierkante meter.
    - Plopsa had 1000 vierkante meter meer en het koste 1 miljoen minder.
    - Aqualibi had 3000 vierkante meter en het koste 7 miljoen minder.

    Ik heb daar 2 vragen bij:
    - Waar gaan die miljoenen in hemelsnaam naar toe? Een miljoen is toch niet niks?
    - Gaat die investering opbrengen in zo'n klein plonsbad?

    Natuurlijk zijn er ook parken die 17 miljoen in een fontein investeren. Het is allemaal relatief natuurlijk.

    Ik denk dat bij Plopsa er vooral veel intern van de ene naar de andere firma gefactureerd is geweest en het zo tot een groot bedrag is gekomen.
    Van Aqualibi weet ik niet hoe oud dat cijfer is, maar een bouw zelfs al zit er maar 5jaar verschil tussen, kan je absoluut niet vergelijken met zelfs identiek hetzelfde. Materialen worden elk jaar duurder, normen worden hoger en daardoor gaan bepaalde dingen ook gewoon meer kosten.

    Ik ben alleszins positief verrast. Dit was nu iets wat ik nooit had verwacht. Als ik het goed begrijp komt dit op parking A dan? Stiekem hoop ik dan ook dat ze die salons die (volgens mij) toch niet meer gebruikt worden, afbreken en dat mee integreren in die nieuwbouw, met al dan niet een restaurant aan (zodat als dit waterpark los van het parkseizoen open is), je ook iets kan eten.

  8. #8

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aero Bekijk Berichten
    Ik denk dat bij Plopsa er vooral veel intern van de ene naar de andere firma gefactureerd is geweest en het zo tot een groot bedrag is gekomen.
    Van Aqualibi weet ik niet hoe oud dat cijfer is, maar een bouw zelfs al zit er maar 5jaar verschil tussen, kan je absoluut niet vergelijken met zelfs identiek hetzelfde. Materialen worden elk jaar duurder, normen worden hoger en daardoor gaan bepaalde dingen ook gewoon meer kosten.

    Ik ben alleszins positief verrast. Dit was nu iets wat ik nooit had verwacht. Als ik het goed begrijp komt dit op parking A dan? Stiekem hoop ik dan ook dat ze die salons die (volgens mij) toch niet meer gebruikt worden, afbreken en dat mee integreren in die nieuwbouw, met al dan niet een restaurant aan (zodat als dit waterpark los van het parkseizoen open is), je ook iets kan eten.

    De Salons worden zéker nog gebruikt (Kasteel de Plaiscance) en zijn geen eigendom van Bellewaerde maar van de Passim groep.

  9. #9

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    De salons zijn wel eigendom van Bellewaerde. Er is daar een nu een gloednieuwe personeelsrefter/restaurant.

  10. #10

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Dit is wel onverwacht nieuws. En ik zie het eigenlijk wel zitten. Ik ben sowieso fan van waterparken, en ik vind dat de combinatie met een pretpark wel werkt. Zeker een park waar je je moeilijk een hele dag kan bezighouden als het niet al te druk is zoals Hellendoorn of Slagharen. (Hoe je een trip naar Europa-Park moet geregeld krijgen met een gigantisch park en nog een waterpark erbij in één weekend is weer een ander paar mouwen).

    Ik hoop wel dat ze met 'het meest complete waterpark voor de hele familie' niet bedoelen dat die hele familie ook op alle waterglijbanen moet kunnen gaan. Ik hoop dat ze ook op dat vlak de concurrentie met Plopsaqua en hun Sky Drop durven aangaan.

  11. #11

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Uiteraard top dat ze investeren, maar ik weet niet of een waterpark wel echt de beste keuze is voor een park als Bellewaerde?

  12. #12

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Een woodie in een dierenparken: geen probleem in Ierland maar des te meer in Zweden. Ik snap wel dat Bellewaerde dit - hopelijk maar even - on hold heeft gezet.
    Een nieuwe coaster genereert - zeker op korte termijn - minder extra inkomsten dan een aparte betaal-attractie zoals een zwembad. Tot zo ver volg de CDA-logica.

    Wat ik allemaal minder logisch vind:
    - Zo dicht bij Plopsaqua en (niet te vergeten) Centerparcs Oostduinkerke
    - Pretpark + zoo + subtropisch zwemmen duurt op een drukke zomerdag gauw meer dan één dag. Daar kan je als park van profiteren als je overnachtingen aanbiedt, quod non in Ieper.

    Wat ik betreur (ook al heb ik al 40 Belgische zomers meegemaakt):
    - Geen openlucht glijbanencomplex in Vlaanderen. Het enige in ons land bevindt zich bij mijn weten op een half vervallen Waalse camping.
    Onze Noorderburen hebben o.a. Splesj en het waterpark van Hellendoorn. En dan zwijg ik nog over Skara, Bø, Tusenfryd e.a. waar het ook niet alle dagen bakken en braden is.

  13. #13

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Wat ik betreur (ook al heb ik al 40 Belgische zomers meegemaakt):
    - Geen openlucht glijbanencomplex in Vlaanderen. Het enige in ons land bevindt zich bij mijn weten op een half vervallen Waalse camping.
    Onze Noorderburen hebben o.a. Splesj en het waterpark van Hellendoorn. En dan zwijg ik nog over Skara, Bø, Tusenfryd e.a. waar het ook niet alle dagen bakken en braden is.
    Ik ben vorige zomer in Hellendoorn geweest en ook het waterpark meegepikt bij amper 15°C. Dat is echt wel erg koud en niet meer aangenaam om dan nog water over je heen te krijgen en op hoogte in de wind staan te wachten. Veel zal ook wel te maken met de cultuur en mentaliteit hier. Bovendien lopen ze dan weer de opening in de winter mis, wat net een van de toekomstige troeven is nu.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  14. #14

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    ...Wat ik allemaal minder logisch vind:
    ...Het enige in ons land bevindt zich bij mijn weten op een half vervallen Waalse camping...
    Een woodie in een dierenparken...
    Er is een studie gedaan waaruit blijkt dat een waterpark een goede investering zou zijn. Een goed zwembad is een goed zwembad als er twee liggen dan wissel je waarschijnlijk af of combineer je zelfs. Ik denk dat Bellewaerde ook meer op de Franse markt zit dan oostduinkerke of plopsaqua.
    Ik denk dat het park zijn extra winst dan vooral gaat halen uit het jaarrond open zijn, dus op zich is het niet onlogisch dat dat zonder overnachtingen komt. Laten we eerlijk zijn: zowel als dierenpark als als attractiepark rechtvaardigd Bellewaerde geen twee-dagen-bezoek. Dat gaat met een relatief klein waterpark niet veranderen. Voor bedrijfsevenementen en afhuren is een hotel dan weer wel een ideale aanvulling, maar dat is een ander verhaal.

    PS: Als ik me niet vergis heeft Océade ook een buitenstukje mét glijbanen. Dat staat wel op de sloopkalender, maar voorlopig is het er nog.

    Off-topic: Ik denk niet dat we na dat Dawson duel-fiasco snel een nieuwe achtbaan gaan krijgen. Dat gaat volgens mijn glazen bol vrij veel gekost hebben en zeker op lange termijn weinig extra bezoekers opleveren.

  15. #15

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    In de categorie onverwachte investeringen is deze nu toch wel gewonnen in België. (Nuja, niet dat dat zo moeilijk is uiteindelijk)

    Ik ben er wel fan van. Een beetje concurrentie voor Plopsa kan ook geen kwaad hé. Idealiter kan dat zelfs de prijzen wat drukken bij Plopsaqua. (Wat misschien een zeer hoopvolle gedacht is, maar kom, dromen mag ook nog eens hé)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten

    PS: Als ik me niet vergis heeft Océade ook een buitenstukje mét glijbanen. Dat staat wel op de sloopkalender, maar voorlopig is het er nog.
    Inderdaad, ja. Die twee blauwe 'lanceringsglijbanen' en die ene in regenboogkleuren.
    Je vois la vie en des biscuits.

  16. #16

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Wat ik betreur (ook al heb ik al 40 Belgische zomers meegemaakt):
    - Geen openlucht glijbanencomplex in Vlaanderen. Het enige in ons land bevindt zich bij mijn weten op een half vervallen Waalse camping.
    Onze Noorderburen hebben o.a. Splesj en het waterpark van Hellendoorn. En dan zwijg ik nog over Skara, Bø, Tusenfryd e.a. waar het ook niet alle dagen bakken en braden is.
    In Sint-Niklaas hebben we al meer dan 30 jaar een klein glijbanen complex en dit werkt. Enkele jaren geleden is dit vernieuwd en jammer genoeg is het wel minder spectaculair geworden dan vroeger. Zeker de steile glijbaan was vroeger top! (al is daar wel af en toe een incident met gebeurd wegens de korte uitloop recht in het zwembad)
    Nieuw: https://recreatiedomein.startpagina....k_de_ster3.jpg
    Oud, sorry voor de kleine foto, vond niks anders terug. https://nbocdn.akamaized.net/Assets/...0&maxwidth=638

  17. #17

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Ik kan jullie ivm vragen over hoe het parkeren in de toekomst zal verlopen beantwoorden, er komt een nieuwe parking bij naast C die parking D zal heten, er wordt onder andere een boerderij tegen de vlakte gebracht om de parking te realiseren, vanaf saptember zou men hiermee beginnen!

  18. #18

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vampire Bekijk Berichten
    In Sint-Niklaas hebben we al meer dan 30 jaar een klein glijbanen complex en dit werkt
    Oprechte excuses aan alle Sintniklazenaren. Ziet er al iets spectaculairder uit dan Lilse Bergen.

  19. #19

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Dit kan best een leuke toevoeging worden, indien goed uitgevoerd.
    In 2019 dan toch weer een reden om naar Ieper af te zakken.
    Alweerrrr een winnaarrrrr

  20. #20

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Geheel onverwacht vind ik het niet, maar wel het moment wanneer het gecommuniceerd wordt. Verder heb ik ook meer twijfels bij een aantal keuzes die men maakte.

    Waarom een Aquapark?
    Een houten achtbaan wou men niet bouwen gezien PDP dit jaar er een opende. Waarom dan wel een waterpark bouwen nadat Plopsaqua al goed bewezen is? Bovendien vind ik de oppervlakte belachelijk klein... Plopsaqua heeft 4000 m², Aqualibi binnenkort meer dan 6500 m² en dan zou Bellewaerde iets openen van amper 3000 m²?

    Bovendien zijn er al heel wat waterparken in de buurt. We hebben Plopsaqua (De Panne) en Aquafun van Sunparks (Oostduinkerke), maar daarnaast ook De Kouter (Poperinge) en Hoge Bleker (Koksijde). Gaan we nog verder, dan heb je S&R Olympia (Brugge), Aquafun van Sunparks (De Haan) en Sportoase Duinenwater (Knokke).

    Tenslotte opent eind 2018 het gloednieuwe paradepaardje van S&R in Kortrijk de deuren.

    Waarom op parking A?
    Parking A ligt aan de hoofdingang van het park. Door hier de helft van de parking weg te nemen en er een nieuw waterpark op te bouwen zullen nog meer bezoekers deze parking willen bereiken?! Of zal parking B (naast Niagara) dan gebruikt worden voor publiek?

    Oké, er komt dan wel een parking D, maar de ingang bij parking C is al zo klein en van daaruit al je volk door het park duwen, zal ook een ramp worden! Bij ingang parking A kan je meteen twee richtingen uit om het park te verkennen, waardoor je volk zich verspreid.

    Bovendien zie ik niemand parkeren aan parking C, rond of door het park lopen met zwemgerief om dan zo het Aquapark te betreden.

    Conclusie

    Nice idea, but still a lot to think about...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •