X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 9 van de 10 EersteEerste ... 78910 LaatsteLaatste
Resultaten 161 tot 180 van de 195
  1. #161

    Re: Kortingen, acties en wedstrijden!

    Ik weet niet of ze het nu nog doen, maar pre corona had Heide Park rond nieuwjaar zelf ook zo'n actie waarbij je voor iets meer dan 100 euro voor 2 personen zo'n arrangement kon boeken.

    De hutten zijn inderdaad heel basic en meer dan een bed en een tafel en een stoel heb je wel niet.

    Wij zijn in september nog 2 dagen naar Heide Park geweest waarbij we in het Camp Resort verbleven (we hadden wel pas last minute geboekt). Het was toen wel vrij kalm in het resort (er verbleven vooral schoolkinderen), maar van te weinig eetruimte en van lang wachten op eten hebben wij eigenlijk niks gemerkt.

  2. #162

    Re: Kortingen, acties en wedstrijden!

    Voor wie volgend jaar een midweekje (of twee) gulzig wil pretten in het VK aan een uiterst zacht prijsje: Merlin UK biedt als goedkoopste jaarpassen de Discovery Pass aan, nu met Black Friday voor £69. Ik vermoed dat de geldigheid start vanaf de online aankoop, zoals de Duitse Merlins tegenwoordig. Het is ook een digitale pass. Na Black Friday zal de pass £20 meer kosten.

    Met deze pass kan je meermaals binnen 365 dagen in quasi alle Merlin attracties van het land. Voor de duidelijkheid: het gaat om meer dan de drie pretparken in West-Londen en Alton Towers: o.a. alle 11 Sea Lifes, 5 Dungeons, 2 Lego Discovery Centers, 2 Tussauds, London Eye en Blackpool Tower. Ik denk dat het zwemparadijs van Alton er niet bij zit.

    Er is natuur lijk een grote 'maar': je bent met een Discovery Pass op heel veel dagen uitgesloten van alle attracties. Een handig overzicht van de uitsluitingsdagen vind je hier. Een bezoekje op bijna alle 52 zaterdagen, in heel de kerst 14-daagse, in de 2e helft van februari, in bijna heel april, heel augustus, half oktober en begin november kan je wel vergeten, tenzij je een abo koopt dat minstens 2,5 keer zo veel kost. Maar in maart 2022 (Engelse parken durven vroeg in het seizoen te openen), in de mei-vakantie (NL), met Hemelvaart en vooral in de eerste drie weken (excl. weekends) van juli ben je met een Discovery Pass welkom in alle dan geopende Merlin attracties.

    Wie mogelijk quarantaines of onverwachte sluitingen niet vreest en wie al een internationaal paspoort heeft (nodig sinds de Brexit), kan volgend jaar misschien de Noordzee over- of ondersteken. Hou er wel rekening mee dat elk attractie-bezoek vooraf online gereserveerd moet worden. Dat verkleint misschien de kans op een tweedaagse in hetzelfde park. Door te veel onzekere factoren, zal ik dit lekkers aan me voorbij laten gaan. Al ben ik wel gewonnen voor (buitenlandse) abo's met uitsluiting van weekends en drukke dagen indien het abo dermate is afgeprijsd. Met vakantie probeer ik immers steeds pretparken in het weekend te vermijden. Die dagen reserveer ik doorgaans voor een stedentrip, de natuur of om grotere afstanden te overbruggen.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 22-11-21 om 21:44.

  3. #163

    Re: Kortingen, acties en wedstrijden!

    Bobbejaanland Silver-pass 3+1 gratis tot 19 maart aanstaande....
    https://www.bobbejaanland.be/plan-je...romos/vaderdag

  4. #164

    Re: Kortingen, acties en wedstrijden!

    Heeft iemand idee of er terug zo'n mooie overzichtstabel bestaat met de verschillende voordelen per parkabonnement ?

  5. #165

    Re: Kortingen, acties en wedstrijden!

    Elders op dit forum heb ik bij herhaling gemeld dat de info die BJL en andere PR-parken over abo-voordelen verstrekken, niet altijd volledig is, soms achterhaald is en/of niet strookt met (mijn) recente ervaringen. Toch adviseer ik om in eerste instantie de officiële kanalen van de parken te raadplegen i.p.v. een overzicht gemaakt door een pretpark-fan.

    Pre-corona had je idd wel ergens zo’n zeer uitgebreid en tegelijk overzichtelijk voordelen-overzicht van heel wat Europese abo’s. Ik denk dat Looopings er een artikel aan heeft besteed. Het lijkt me een haast onmogelijke taak om zo’n overzicht accuraat te updaten. Post-corona zijn er immers heel wat voordelen gesneuveld. PHL heeft niet eens een abo meer. Het kan ook zijn dat een (oud) voordeel nog in onderhandeling is of als dusdanig vermeld is. Daar ’koop’ je dan ook niet veel mee, een maand na de seizoenstart van de meeste Europese parken.

    Best ga je in twee richtingen op zoek: de website van het beoogde abo en de website van het externe park waar je een voordeel hoopt te genieten. Een mail naar het externe park is soms goud waard. Je vraagt best per mail of je vooraf online een bezoekdag moet reserveren. Met een bevestigingsmail, inclusief de naam van de medewerker die de antwoorden verstuurde, raak je vlotter voorbij de kassa waar al eens een jobstudent of iemand anders zit met te weinig kennis van zaken.

  6. #166

    Re: Kortingen, acties en wedstrijden!

    Actie bij Toverland:
    Zomerticket = winterticket
    Kom tem 15 juli en je kan met je ticket gratis of met korting in de winter terugkomen.

    https://www.toverland.com/winteractie

  7. #167

    Re: Kortingen, acties en wedstrijden!

    Leuke actie van Toverland. Blijkbaar heeft ook de Efteling extra bezoekers nodig: Een Efte-abo geeft sinds vandaag opnieuw gratis toegang tot EP en Liseberg. Ik lees "eenmalig per kalenderjaar" dus misschien kan je zoals voorheen twee keer in EP (en andere parken) profiteren per abo, indien de looptijd over twee kalenderjaren is verspreid. Liseberg was pre-corona steeds all-in gratis met een Efte-abo: inkom + rides + spookhuis.

    Nog een update op een recente post van mij hierboven: BJL heeft z'n (onvolledige) voordelenlijst deze week zonder verdere aanpassingen verstuurd naar abonnees en andere nieuwsbrief-ontvangers. Weinig kans dat het park die lijst dan nog gaat finetunen dit seizoen, lijkt me.

  8. #168

    Re: Kortingen, acties en wedstrijden!

    Het is voor de rappen, enkel vandaag:
    https://www.plopsalanddepanne.be/nl/...t-plopsa-hotel

    40pct korting op abo Plopsa...

  9. #169

    Re: Kortingen, acties en wedstrijden!

    Onlangs uitgetest en gelukt in Phantasialand: online tickets die steeds €5 goedkoper zijn dan rechtstreeks bij het park: https://www.funticket.be/?gclid=Cj0K...8aAhMmEALw_wcB
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 05-06-22 om 21:50. Reden: 2dehands.be heeft mijn verwijderd zoekertje met excuses hersteld. Pp.be is vooralsnog geen zoekertjessite

  10. #170

    Re: Kortingen, acties en wedstrijden!

    Bereken zelf het percentage reductie, ik heb het er nu te warm voor. Maar met de code 8030 gaat er op de officiële website van Holiday Park € 14,87 af per regulier volwassen ticket. Ik weet niet tot wanneer deze code wordt aanvaard en tot wanneer de aldus gekochte tickets geldig zijn. Ik heb het zonet voor de test even geprobeerd en het lijkt te werken, zie foto hieronder. De code ben ik hier te weten gekomen.



    Een Tripsdrill Jahres-Pass biedt enkele mooie gratis voordelen die eenmalig per kalenderjaar gelden. Wie wat gewiekst is en een gunstig verlof-regime heeft, kan hiermee dus twee keer gratis naar Fårup, Efteling, Isla Magica, Nigloland, Liseberg (incl. all-ride) en Neusiedlersee . Het voordelenlijstje doet een beetje denken aan dat van een Efte-abo, waardij Port-Av, Puy-d-F, MPG en vooral EP vervangen worden door Nigloland en Neusiedlersee. Het Tripsdrill-abo is wel een stuk goedkoper maar het park ligt een tering-eind verderaf en is aanzienlijk minder dagen per jaar geopend.

    https://tripsdrill.de/de/service/partnerparks/

    Dit zorgt voor hoogspanning ten huize Earlyspencer. De komende zomer- herfst en kerstvakantie zitten al eivol geboekt met naast Tripsdrill begin juli 2022 maar één park uit de voordelenlijst: Fårup. Begin juli is voor mij geen gunstig moment om een (buitenlands) 365-degen-abo te kopen, omdat ik er dan maar één zomer van kan profiteren. Vanuit Zuid-Noorwegen effe 500 km omrijden voor Liseberg kan nog wel deze zomer en de Eft. is makkelijk in te plannen na de zomer (al heb ik al AH-tickets) en in het voorjaar van 2023. Tijdens een eventuele Paasvakantie 2023 met Niglo èn Tripsdrill zijn de brandstofprijzen hopelijk terug wat genormaliseerd. Bovendien matchen de paasvakanties in verschillende landen en regio's niet altijd met elkaar en zijn de park-seizoenen hier grotendeels op gebaseerd. Op dat gebied heb ik dus nog wat kalender-meeval nodig. Een Scandinavië-trip met al meteen begin juli 2023 'verplicht' Fårup en Liseberg zorgt hier nu al voor een o.d. reisplan-stress
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 18-06-22 om 20:19.

  11. #171

    Re: Kortingen, acties en wedstrijden!

    Toverland bij Albert Heijn nog tot 17/7 voor 25 euro.

  12. #172

    Re: Kortingen, acties en wedstrijden!

    Black Friday Bobbejaanland: Gold voor 59,90 en Diamond voor 89,90. Nog even afwachten welke promo Moviepark brengt...

  13. #173

    Re: Kortingen, acties en wedstrijden!

    Godver! Twee keer 105 € betaald voor Diamonds 2023. Gelukkig heeft m'n oudste zoon een quasi evenwaardige Premium 2023 bij Slagharen gekocht voor 60 €.

  14. #174

    Re: Kortingen, acties en wedstrijden!

    Moviepark is blijkbaar €15 korting per pas, en bij Platin 3st voor de prijs van 2.....

  15. #175

    Re: Kortingen, acties en wedstrijden!

    Wie in 2023 gratis naar Tropical Islands wil met het juiste abo, kan een hele hoop data schrappen. De enige toegankelijke periodes die matchen met een (Vlaamse) schoolvakantie zijn van 1 tem 7 juli en van 27 tem 31 aug. Ook op feestdagen en verlengde weekends kan je het schudden.

    https://www.tropical-islands.de/prei...er-jahreskarte

    Ik had gehoopt dat men de data-restricties ging versoepelen omdat eenmalig gratisTI voortaan enkel bij de nieuwe top-abo’s type Diamond en Premium wordt aangeboden, jedoch helaas ..

  16. #176

    Re: Kortingen, acties en wedstrijden!

    Voor wie in België in ’t onderwijs staat ... of iemand heel dichtbij kent met zo’n professie. Naast de gratis Vlaamse lerarenkaart (interessant voor o.a. Lego Brussel of een Plopsa Funcard à 50%) is er de veel minder bekende Waalse Educpass. Deze is betalend, de digitale versie kost ca. 30 euro en is een kalenderjaar geldig.

    Inschrijven was destijds - ik begon ermee in 2017 - nogal omslachtig via enkele heen-en-weer-mails. Maar in wezen heb je niet meer nodig dan een geldig stamboeknummer. Lidmaatschap verlengen is zo simpel als wat maar geenszins verplicht of van stilzwijgende aard.

    De totale voordelenlijst is mogelijk enkel te zien op een ledenpagina. Ik probeer het gewolkte pdf-bestand hier voor iedereen zichtbaar te maken. https://acrobat.adobe.com/link/revie...0-55c7a3b3f65f

    De automatisch gemarkeerde voordelen zijn nieuwigheden voor 2023. Daar is 1 x 1 persoon gratis in Parc Astérix de opvallendste. Oude getrouwen zijn o.a. Futuroscope ( 1 pers. 1 of 2 opeenvolgende dagen gratis), Walibi Bel., Bellewaerde, Aqualibi, Bellewaerde Aquapark en Bagatelle (allemaal 1 x 1 pers. gratis).

    In o.a. Zoo Antwerpen, Zoo Planckendael, Monde Sauvage, Mont Mosan en Boudewijn Seapark geldt eenmalig gratis toegang voor de pashouder en één begeleider (ongeacht de leeftijd van die tweede). Hou wel rekening met datum-restricties.

    Meerwaardezoekers zien dat de meeste voordelen in het cultureel-historische segment te vinden zijn en haast allemaal inclusief een gratis metgezel. Bij deze kunnen de fanatiekste forumleden al een inschatting maken van een deel van mijn 2023-where-abouts.

  17. #177

    Re: Kortingen, acties en wedstrijden!

    In de rubriek GEEN KORTING MEER
    PHL gratis voor een jarige ... vanaf nu enkel tot en met 11 jaar.
    https://shop.phantasialand.de/Tickets/ of een artikel op 000

    Aqualand Köln is ook maar tot en met 17 (18?) jaar gratis voor de jarige. Dat was misschien al iets langer zo.

    Crisis? What crisis?

    UPDATE in de rubriek WEL VETTE KORTING
    Op de officiële website van PHL: gedateerde tickets à 26 Euro, 28 Euro of max. 35 Euro / (volw. of kind) en dit voor alle bezoekdagen tot en met 31 aug. 2023. Inclusief Pasen, 1 mei, Hemelvaart en dus de hele zomervakantie. Voor stressers en ongeduldigaards als ikzelf: meteen na de betaling kreeg ik een bevestiging, maar de eigenlijke tickets werden pas enkele uren later toegezonden. Deze online actie loopt voor onbeperkte duur, ik vermoed minstens heel feb. en misschien ook nog in maart.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 02-02-23 om 23:25. Reden: update

  18. #178

    Re: Kortingen, acties en wedstrijden!

    In Toverland krijg je bij een bezoek tussen 01/03 en 31/05 een gratis terugkomticket om in de winter te gebruiken. Klik hier voor meer info

    Als je dat combineert met de early bird korting van € 7 (door meer dan een week op voorhand je ticket online te kopen), kan je voor € 27 twee dagen naar Toverland. Een spotprijsje!

  19. #179

    Re: Kortingen, acties en wedstrijden!

    Vaderdag! Op deze speciale dag wilt Plopsa alle papa's in de watten leggen. Daarom biedt Plopsa gratis toegang tot de Plopsa-parken voor alle vaders bij aankoop van een betalend ticket ?1m. De tickets zijn geldig t.e.m. 17/07/2023.

    Dankzij de code PAPA geniet je van 1+1 op online tickets ?1m. Actie geldig voor volgende Plopsa-parken: Plopsaland De Panne, Plopsaqua De Panne, Plopsa Indoor Hasselt, Plopsa Station Antwerp, Plopsaqua Landen-Hannuit en Plopsa Coo.

    Wil je kans maken op een extra Vaderdagscadeau van Bosch? Bij aankoop van een 1+1 ticket ?1m van de Vaderdagsactie neem je automatisch deel om 1 van de 10 prijzen van Bosch te winnen!

    Actie geldig tot en met 20/06/2023.

  20. #180

    Re: Kortingen, acties en wedstrijden!

    P. ASTERIX voor € 44.25 / volw. bij https://vouchers.dreamland.be/parks/parc-asterix

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •