Elders op dit forum heb ik bij herhaling gemeld dat de info die BJL en andere PR-parken over abo-voordelen verstrekken, niet altijd volledig is, soms achterhaald is en/of niet strookt met (mijn) recente ervaringen. Toch adviseer ik om in eerste instantie de officiële kanalen van de parken te raadplegen i.p.v. een overzicht gemaakt door een pretpark-fan.

Pre-corona had je idd wel ergens zo’n zeer uitgebreid en tegelijk overzichtelijk voordelen-overzicht van heel wat Europese abo’s. Ik denk dat Looopings er een artikel aan heeft besteed. Het lijkt me een haast onmogelijke taak om zo’n overzicht accuraat te updaten. Post-corona zijn er immers heel wat voordelen gesneuveld. PHL heeft niet eens een abo meer. Het kan ook zijn dat een (oud) voordeel nog in onderhandeling is of als dusdanig vermeld is. Daar ’koop’ je dan ook niet veel mee, een maand na de seizoenstart van de meeste Europese parken.

Best ga je in twee richtingen op zoek: de website van het beoogde abo en de website van het externe park waar je een voordeel hoopt te genieten. Een mail naar het externe park is soms goud waard. Je vraagt best per mail of je vooraf online een bezoekdag moet reserveren. Met een bevestigingsmail, inclusief de naam van de medewerker die de antwoorden verstuurde, raak je vlotter voorbij de kassa waar al eens een jobstudent of iemand anders zit met te weinig kennis van zaken.