Vandaag maze Wrecked gedaan, dat bevindt zich tussen de uitgang van Terra Magma en een nabijgelegen sanitaire blok.

Iets voor 13:00 kocht ik in het loket vlakbij (iets dichter bij de waterkant) een ticketje à EUR 6. Zonder park-abo is het 8 EUR. Je kan het ook online kopen en je laten pushen voor een fast pass ticket. Da’s dan EUR 13 ajb.

Beloofd: achter de spoilersknop verraad ik niets inhoudelijks.

Dit gedeelte bevat spoilers. Klik op onderstaande knop om het gedeelte open te klappen.

Open spoilers

************ Spoilergedeelte ************

Ik was zoals wel vaker de vrijwillige locomotief bij gebrek aan andere kandidaten. Voor de duidelijkheid: vooropgaand dus, samen met een mij onbekend duo en trio andere ’dapperen’. Gelukkig hier zonder verplichte polonaise-houding.

Wrecked heeft een sterk marien thema met knappe decors in alle kamers. Pluspunt: ook een niet-visueel effect ergens halverwege. Als (semi-)kenner merk ik hier en daar wel dat het opbouwmateriaal is, in tegenstelling tot de betere permanent mazes zoals het spookhotel in Liseberg of dat in Tibidabo.

Ik vond de acteurs nogal braaf, dat wij de eerste klanten van de dag waren, zou niet mogen meespelen. Ik had de indruk niet zo lang binnen te zijn geweest. Maar da’s ook positief: nergens saai of langdradige vertellingen onderweg. En steeds rechtopstaand, niet gehinderd door een eigen rugzak. Rugpatiëten hebben geen excuus in deze maze

Wrecked beviel me beter dan wat ik me nog van Monastery in 2022 herinner. Dus zeker z’n 6 euro waard, 13 vind ik er wat over.