X

Privacy Statement (GDPR)

Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team

Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 29 van de 29

Re: Bobbejaanland seizoen 2023

Het is duidelijk dat ze veel geld willen halen uit die Speedy Passen. Ik had er bij een laatste bezoek eentje gebruikt (van m'n Diamond abonnement) en kreeg nadien via mail een enquête over het gebruik ervan. Hoe had ik het ervaren, wat vond ik van de prijs, zou ik anderen aanraden het te kopen, wat kan BJL doen om in de toekomst meer Speedy Passen aan mij te verkopen, enz.

Uiteindelijk heb ik de enquête niet afgerond, omdat ik om eerlijk te zijn in BJL nooit zou betalen voor een Speedy Pass wegens 'te weinig attracties die me interesseren'. De enige reden dat ik er nu 1 gebruikt had, was omdat ze gratis bij m'n abo zaten en ik Terra Magma wilde doen zonder wachtrij voordat hij in panne viel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Het is duidelijk dat ze veel geld willen halen uit die Speedy Passen. Ik had er bij een laatste bezoek eentje gebruikt (van m'n Diamond abonnement) en kreeg nadien via mail een enquête over het gebruik ervan. Hoe had ik het ervaren, wat vond ik van de prijs, zou ik anderen aanraden het te kopen, wat kan BJL doen om in de toekomst meer Speedy Passen aan mij te verkopen, enz.

Uiteindelijk heb ik de enquête niet afgerond, omdat ik om eerlijk te zijn in BJL nooit zou betalen voor een Speedy Pass wegens 'te weinig attracties die me interesseren'. De enige reden dat ik er nu 1 gebruikt had, was omdat ze gratis bij m'n abo zaten en ik Terra Magma wilde doen zonder wachtrij voordat hij in panne viel
    100% herkenbaar. En dat Spaanse dictaat uit een voorgaande post had ik ook al vermoed.

90% off topic: Enkele dagen terug deed ik de twee Madrileense zusterparken, met abo en zonder speedy. Na elk bezoek aan Atracciones denk ik dat dit park niet verder achteruit kan gaan, i.h.b. op gebied van capaciteit. Hier was op een dinsdag - na enkele uurtjes in de naburige zoo - opvallend weinig volk. Zo wenig dat ik geneigd was speedy-houders binnensmonds uit te lachen. Bij de mijntrein en de natte attracties haalden we voordeel uit de ondrukte, maar dan kwam het park ons uitlachen: twee van de drie vierzit-gondels waren sbno bij de valtoren. Vorig jaar waren nog twee gondels in bedrijf: één voor het plebs en één exclusief voor fastpassers. Abismo tart alle verbeelding qua capacitaire onkunde. Vorig jaar was één zitrij ontoegankelijk, wat neerkomt op tien passagiers per rit i.p.v. twaalf. Nu was heel de tweede wagon ontoegankelijk. M.a.w. zes passagiers per rit, van wie gemiddeld twee fastpassers. Tel er nog het ongeoorloofd voordringen bij, en deze attractie mag opnieuw een razzie bijzetten in de troffeeënkast.

Meer on-topic: Vorig jaar zag ik in dit park affiches waarop Spongebob in opdringerig Spaans speedypassen aanprees voor de kinderen. Een groot contrast met Tusenfryd, waar onder sociale mediadruk fastpassen snel werden afgevoerd. Voer voor sociologen: hoe hoger de gemiddelde graad van welvaart, hoe minder de drang om privileges te kopen. Dat fastpassen in Walibi (vermoedelijk) meer rendabel zijn dan in BJL, heeft volgens mij diverse redenen. Meer attracties voor teens en volwassenen, rijke EU-ambtenaren uit Broekzele, een grotere kloof rijk-arm, ... Ik hoop vooral dat BJL niet de capaciteit bewust gaat afdrijven zoals in Madrid om de passen-verkoop te stimuleren.

Alweer een "geniaal" idee om iets eenvoudigs (gooi je blikje in de vuilbak) uit werken tot iets omslachtigs met hetzelfde resultaat. Of is er een gigantisch zwerfvuilprobleem in BBJ ?

Help jij mee om zwerfvuil te verminderen?

Bobbejaanland doet deze maand mee aan een pilootproject voor slim statiegeld op vraag van OVAM. We testen samen een nieuwe manier om flesjes en blikjes makkelijk in te zamelen via een digitaal systeem.

Concreet betekent dit dat je vanaf 15 september tot en met zondag 1 oktober € 0,20 statiegeld betaalt wanneer je een blikje of plastic flesje koopt in het park. Als je je verpakking vervolgens correct sorteert, krijg je je statiegeld terug!

Hoe het werkt:

1. Koop een blikje of plastic flesje in Bobbejaanland en betaal € 0,20 statiegeld.
    2. Download de gratis ‘MyUnbox’-app op je smartphone.
    3. Scan de QR-code op een blauwe PMD-vuilnisbak in het park.
    4. Scan daarna de QR-code op je lege verpakking en gooi deze in de vuilnisbak.
    5. Klik op ‘Redeem now’ en geef je rekeningnummer in.
    Je krijgt € 0,20 teruggestort!
    Alvast bedankt voor je inzet!

Team Bobbejaanland

Dus nadat je je geld teruggekregen hebt via het scannen van de codes, kan je alsnog het blikje in de struiken gooien?

Goed gezien, dat is dus echt de clou van het hele opzet .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rein Bekijk Berichten
    Dus nadat je je geld teruggekregen hebt via het scannen van de codes, kan je alsnog het blikje in de struiken gooien?
    En vooral, hoe gaan ze controleren dat het niet meerdere keren gescand word... je gaat me nie vertellen da ze een speciale productielijn gaan starten met enkel blikjes en flesjes voor bbj...

BJL doet dit imo maar om 1 reden: exposure in de media, niet in het minst de tv journaals. Ook de hoofdreden waarmee parken zich prostituhoeren door op onze (!) kosten vet verdienende politici uit te nodigen. Over de reële kosten van zulke partijdige dagen stond onlangs een groot artikel in HNB. Wel niets over het feit dat trouwe park-abonnees die dag dubbel genaaid worden.

Ik lees vaker dat Belgen bij de beste sorteeeders behoren, dankzij de gratis pmd. Op autoreis door NL, vooral Dui (25 cent op 33 CL), DK. Zwe en No is het een heel gedoe om dan weken aan een stuk met p(f)andflessen allerhande rond te rijden of zelfs mee naar huis te brengen om ze dan bij een volgende reis te vergeten. Of aan de grens DK-Dui snel willen panten en constateren dat de pantmachine kapot is. Strontsysteem.

En reken maar dat die aanname-machines in de winkel serieus wat kosten aan installatie, opleiding, onderhoud en energie. Drie keer raden op wie men die meerkost gaat afrekenen...

Heel scherpe opmerking van Rein. Wat de vraag van X betreft: Ik denk dat ze voor dit proefproject wel met exclusieve QR's werkt. En zoals vele QR's kunnen die aangeven of ze al eens gescand zijn en dus maar eenmalig gelden. Stel dat men gewoon de barcode scant,dan zou je je statiegeldloze flessen van thuis kunnen cashen in BJL. Da's pas een reden om naar Lichtaart te rijden...

BTW kan de laatste post over de brandoefening in BJL verwijderd worden? En de postende, spammende, liegende nitwit meteen ook als 't kan? Mijn citaat vervormen, ik denk dat dit zelfs strafrechtelijk een misdaad is.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 27-09-23 om 13:15.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    BJL doet dit imo maar om 1 reden: exposure in de media, niet in het minst de tv journaals. Ook de hoofdreden waarmee parken zich prostituhoeren door op onze (!) kosten vet verdienende politici uit te nodigen. Over de reële kosten van zulke partijdige dagen stond onlangs een groot artikel in HNB. Wel niets over het feit dat trouwe park-abonnees die dag dubbel genaaid worden.

Ik lees vaker dat Belgen bij de beste sorteeeders behoren, dankzij de gratis pmd. Op autoreis door NL, vooral Dui (25 cent op 33 CL), DK. Zwe en No is het een heel gedoe om dan weken aan een stuk met p(f)andflessen allerhande rond te rijden of zelfs mee naar huis te brengen om ze dan bij een volgende reis te vergeten. Of aan de grens DK-Dui snel willen planten en constateren dat de pantmachine kapot is. Strontsysteem.

En reken maar dat die aanname-machines in de winkel serieus wat kosten aan installatie, opleiding, onderhoud en energie. Drie keer raden op wie men die meerkost gaat afrekenen...

BTW kan de laatste post over de brandoefening in BJL verwijderd worden? En de postende, spammende, liegende nitwit meteen ook als 't kan? Mijn citaat vervormen, ik denk dat dit zelfs strafrechtelijk een misdaad is.
    Zoals mijn vorige vakantie in Duitsland. We waren aan onze laatste stop en het machine in het dorp was kapot... Hadden 10 pandflessen... we hebben ze ook meegenomen naar huis. Gelukkig gaan we veel naar Duitsland.

Afgelopen zaterdag kwamen we aan bij BBJ rond 14.30h, de hele parking stond vol. Ook alle ruimte naast de Revolution en de grote show-hall achteraan + tot en met de parking achter kinderland, alles propvol. Pakweg 80% waren Nederlandse wagens. Parkeerwachter begreep er ook niets van. Management had blijkbaar ca 3.000 bezoekers verwacht, het waren er meer dan 9.000....Iemand een idee waarom het zo onverwacht druk was, en waarom zoveel Nederlanders specifiek ? Ik heb geen probleem met Noorderburen hé, ben enkel maar curieus..

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten