Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
Het is duidelijk dat ze veel geld willen halen uit die Speedy Passen. Ik had er bij een laatste bezoek eentje gebruikt (van m'n Diamond abonnement) en kreeg nadien via mail een enquête over het gebruik ervan. Hoe had ik het ervaren, wat vond ik van de prijs, zou ik anderen aanraden het te kopen, wat kan BJL doen om in de toekomst meer Speedy Passen aan mij te verkopen, enz.

Uiteindelijk heb ik de enquête niet afgerond, omdat ik om eerlijk te zijn in BJL nooit zou betalen voor een Speedy Pass wegens 'te weinig attracties die me interesseren'. De enige reden dat ik er nu 1 gebruikt had, was omdat ze gratis bij m'n abo zaten en ik Terra Magma wilde doen zonder wachtrij voordat hij in panne viel
100% herkenbaar. En dat Spaanse dictaat uit een voorgaande post had ik ook al vermoed.

90% off topic: Enkele dagen terug deed ik de twee Madrileense zusterparken, met abo en zonder speedy. Na elk bezoek aan Atracciones denk ik dat dit park niet verder achteruit kan gaan, i.h.b. op gebied van capaciteit. Hier was op een dinsdag - na enkele uurtjes in de naburige zoo - opvallend weinig volk. Zo wenig dat ik geneigd was speedy-houders binnensmonds uit te lachen. Bij de mijntrein en de natte attracties haalden we voordeel uit de ondrukte, maar dan kwam het park ons uitlachen: twee van de drie vierzit-gondels waren sbno bij de valtoren. Vorig jaar waren nog twee gondels in bedrijf: één voor het plebs en één exclusief voor fastpassers. Abismo tart alle verbeelding qua capacitaire onkunde. Vorig jaar was één zitrij ontoegankelijk, wat neerkomt op tien passagiers per rit i.p.v. twaalf. Nu was heel de tweede wagon ontoegankelijk. M.a.w. zes passagiers per rit, van wie gemiddeld twee fastpassers. Tel er nog het ongeoorloofd voordringen bij, en deze attractie mag opnieuw een razzie bijzetten in de troffeeënkast.

Meer on-topic: Vorig jaar zag ik in dit park affiches waarop Spongebob in opdringerig Spaans speedypassen aanprees voor de kinderen. Een groot contrast met Tusenfryd, waar onder sociale mediadruk fastpassen snel werden afgevoerd. Voer voor sociologen: hoe hoger de gemiddelde graad van welvaart, hoe minder de drang om privileges te kopen. Dat fastpassen in Walibi (vermoedelijk) meer rendabel zijn dan in BJL, heeft volgens mij diverse redenen. Meer attracties voor teens en volwassenen, rijke EU-ambtenaren uit Broekzele, een grotere kloof rijk-arm, ... Ik hoop vooral dat BJL niet de capaciteit bewust gaat afdrijven zoals in Madrid om de passen-verkoop te stimuleren.