X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 5 van de 5
  1. #1

    Steve van de kerkhof ontslagen.

    Volgens de Tijd zou moederbedrijf Studio 100 besloten hebben om plopsa-CEO Steve Van den Kerkhof te ontslaan. De Plopsa-CEO kwam medio maart in opspraak nadat verschillende ex-medewerkers getuigden over grensoverschrijdend gedrag. Het ontslag volgt op een intern onderzoek dat studio 100 voerde

    https://pretparken.be/NL/article/242...qYeRvluDNqdARo

    Einde van een tijdperk?

    Wat denken jullie? Er is er al aangehaald opt forum maar had nog geen eigen topic.

  2. #2

    Re: Steve van de kerkhof ontslagen.

    Good riddance. Toxische werkomgevingen worden terecht niet meer geduld anno 2023.

    Benieuwd wie de opvolger wordt en wat we kunnen verwachten... Minder commercie in de parken? Minder expansiedrang met nieuwe parken in Oost-Europa? Of toch de lijn verder zetten? Worden interessante tijden.

  3. #3

    Re: Steve van de kerkhof ontslagen.

    @Zeus: Midden feb. lekte één en ander in de grote media, dacht ik. Midden maart is vorige week (ja, leraar zijn is een ziekte ...).

    @Fre: Ik verwacht met de wissel aan de macht in de eerste plaats veranderingen die voor bezoekers onzichtbaar zullen blijven. De focus zal toch wel moeten liggen op het welbevinden van het personeel. Klassiekers zijn o.a. het aanstellen van een ombudsman, -vrouw of -genderfluïde exemplaar en teambuilding-activiteiten. Ik ben meermaals tewerkgestelden van BJL tegengekomen die een groepsbezoek brachten aan de Efteling. Ploppers in groep ben ik nog niet tegengekomen buiten hun arbeidsterritorium.

    Ik denk ook niet dat het hele park(groep)-beleid toe te schrijven is aan solo-Steve. De hypercommercialiteit met een eigen IP zal wel een blijvertje zijn en je ziet dat ook wel bij hun musicals, kerstshows e.a. Het later openen van attracties heeft Plopsa ten dele overgenomen van andere parken die er zich al eerder aan bezondigden. Misschien is het ook ingegeven door personeelsschaarste. Maar dat het een ambetante vorm van kosten-bezuiniging betreft, zal je mij niet horen tegenspreken.

    Wat de groep in Oost-Europa doet: ook dat zou ik niet te veel aan enkel en alleen VDK toeschrijven. Bovendien gaat het daar om internationale contracten en langetermijnplanning, daar zal een wissel aan de top niet veel impact op hebben, denk ik eigenwijs. Volgens mij maakt de groep ginds handig gebruik van goedkope gronden en werkkrachten, meewerkende overheden, Europese subsidies en een groeiende interne markt. Maar twee seconden op Google Maps surfen leert dat Kownaty toch ook op de Berlijnse markt mikt. Of ze na Praag - niet in eigen beheer - ook in een andere toeristische stad als b.v. Budapest of Bratislava iets uit de grond gaan stampen, weet ik niet.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 21-03-23 om 21:42.

  4. #4

    Re: Steve van de kerkhof ontslagen.

    Oh ik was vooral bezig over de effecten op lange termijn hoor. Het belangrijkste is nu dat er een degelijk personeelsbeleid gevoerd kan worden waarbij het personeel zich goed kan voelen in hun job.

    Maar het is ook wel geweten dat Steve super-ambitieus was. Die hypercommerce en uitbreidingsdrang link ik zelf toch daar aan. Een nieuwe CEO wil misschien op andere manieren de groep uitwerken.

  5. #5

    Re: Steve van de kerkhof ontslagen.

    @early haha, geen probleem. Het was wel niet mijn tekst

    Zouden ze iemand namen van de Pretparkwereld? of iemand onbekend?...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •