Ons abonnement op de Efteling loopt nog tot midden mei, dus zal er waarschijnlijk nog wel ergens een bezoekje ingepland worden. Verlengen gaan we waarschijnlijk voorlopig even niet doen, al kan dat snel veranderen. Sowieso blijf ik het een beetje vreemd vinden dat de Efteling 0,0 incentive geeft om je abo onmiddellijk te verlengen.

Verder hebben we ook een abonnement op Bobbejaanland, dus ook daar zal wellicht wel ergens een bezoekje ingepland worden. Al is de hoofdreden voor het abonnement de RF-trip naar Scandinavië die we mee willen doen en de trip naar Madrid, waar we in totaal 4 parken met het abo kunnen bezoeken.

De grootste trip van het jaar is in mei gepland, dan staat er na vele jaren nog eens een bezoekje aan Orlando gepland. Mijn eerste en enige bezoek dateert van 2015, dus er is sowieso voldoende nieuws te ontdekken!

Verder hebben we nog niets gepland, al vermoed ik dat we ook wel gebruik zullen maken van een gratis dagje Movie Park. Ook Parc Astérix hoop ik dit jaar te kunnen bezoeken.

Het 'doel' is eigenlijk om mijn persoonlijk record van 33 dagen in een pretpark in een jaar te verbreken. Daarnaast zou ik graag eens in elke maand een pretpark bezoeken, iets wat ik ooit nog nooit eerder gedaan heb. Voor geen van beide zaken plan ik zotte of spectaculaire dingen te doen, maar het is eerder een leuk doel om te verpakken dat ik eigenlijk gewoon heel veel pretparken wil doen nu het weer helemaal kan.

Dat is wellicht gelijk het antwoord op het tweede deel van de vraag: ik verwacht in 2023 eigenlijk gewoon een volledig normaal pretparkjaar. Fingers crossed!