Looopings bericht dat deze darkride per 7 november 2022 dicht gaat.

Net als Indiana River van BJL krijgt het indoor-gebeuren een nieuwe aankleding. Of dezelfde firma hier aan de slag (!) gaat als bij Indiana R. weet ik niet. Wel zullen in Slagharen meer bezoekers 'last' hebben van de tijdelijke sluiting dan in Lichtaart. Het seizoen loopt daar immers nog door tot 8 januari 2023.

Ik heb er het raden naar of Wild West Adventure technisch 'op' is. Ja, natuurlijk oogt het wat aftands maar ik kon deze attractie steeds pruimen, in het bijzonder het gas-onzuinige pyrotechnisch effect kort na de start van de best wel lange vaart.

Samen met die rijdende schiet-attractie in Hellendoorn en in mindere mate het rijdend spookhuis in Drievliet is dit misschien wel de enige grote kinetische parcours-darkride* in NL buiten de Efteling. In een park dat ook des winters open houdt, lijkt me zo'n attractie onontbeerlijk. Dus ergens weer wel te begrijpen dat men investeert om deze attractie nog decennia te laten opereren. Maar bij PR weet je nooit, oude wijn in nieuwe zakken verkopen is daar even heilig als de copy-paste toetsen bij de Plopsa-groep en bij Merlin. Dat de nieuwe aankleding ook in een western-sausje zal baden, lijkt een vaststaand feit.

* madhouses, cinema-dingens en doorloop-dingen niet mee gerekend