X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 10 van de 10
  1. #1

    Keverbaan stopt, maar zou er een nieuwe keverbaan 2.0 in de running zijn?

    Iedere Bellewaerde bezoeker weet dat eind dit jaar de keverbaan definitief onder de slopershamer terecht komt, net als die hele cowboyzone. Maar die oude keverbaan heeft nog steeds veel succes bij de aanwezige bezoekers. Dit zou een aantal mensen niet ontgaan zijn. Ik hoor links en rechts toch wel dat er enkele plannen broeden om toch een nieuwe keverbaan te laten maken. Niet op dezelfde plaats maar "ergens" in het park. Zijn er nog lezers die daar iets van opgevangen hebben?

  2. #2

    Re: Keverbaan stopt, maar zou er een nieuwe keverbaan 2.0 in de running zijn?

    Ik denk dat ze met Wakala en Dawson Duel prima vervangers hebben voor de keverbaan.

    Laat ze maar eens investeren in een mooie woodie van Gravity group. Die zijn heel goed in het bouwen van vrij kleine banen, die toch flink wat pit hebben.

  3. #3

    Re: Keverbaan stopt, maar zou er een nieuwe keverbaan 2.0 in de running zijn?

    Een woodie zou niet misstaan en een nieuwe trein op de Boomerang zoals in Walibi Holland.

  4. #4

    Re: Keverbaan stopt, maar zou er een nieuwe keverbaan 2.0 in de running zijn?

    Als ze een identiek exemplaar willen, die van De Valkenier staat te koop. Maar zoals alle Tivoli's ondertussen zijn dat best oude baantjes en zullen die ook geen eeuwigheid meer meegaan. Nieuw worden ze niet meer gemaakt, tenzij op uitdrukkelijke vraag zoals Plopsa gedaan heeft. Ik zie geen Keverbaan meer terugkomen, anders werd er ook niet zo'n grootste afscheidscampagne van gemaakt.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  5. #5

    Re: Keverbaan stopt, maar zou er een nieuwe keverbaan 2.0 in de running zijn?

    Wakala moet je zien als de Keverbaan 2.0. Daartoe zijn er wel beestjes moeten verhuizen in of uit het park. Omdat ook de olifanten weg zijn, lijkt het park meer en meer te opteren voor rides en minder voor dieren.

    Daarom zie ik een compacte houten achtbaan zoals in zusterpark Wal R.A. op termijn ook wel in Bellewaerde verschijnen. De locatie ligt niet meteen voor de hand: het lijkt me niet simpel een houten gevaarte neer te poten naast - laat staan tussen - de geplande Intamin waterattractie.

    Misschien wordt hiertoe nog een dierenzone opgeofferd. Die passieve leeuwen en tijgers vanuit een snikheet treintje zou ik niet al te hard missen. En andere katachtigen die bijna 100 km/h halen hoef ik niet te aanschouwen in een glazen kooi.

  6. #6

    Re: Keverbaan stopt, maar zou er een nieuwe keverbaan 2.0 in de running zijn?

    Waarom zou je een woodie moeten plaatsen tussen/naast de geplande intamin waterattractie?? Plaats genoeg op andere locaties in het park.

  7. #7

    Re: Keverbaan stopt, maar zou er een nieuwe keverbaan 2.0 in de running zijn?

    Idd, een woodie laten interageren met een andere attractie is onnodig complex en daarom een zeldzaamheid. Verder dan de noodzakelijk inter-agerende hybride in Gröna Lund kom ik niet meteen.

    En 'elders in het park' hoeft daar ook niet per se ten koste te gaan van een dieren-locatie. Maar als je de recente trends van het park in acht neemt en denkt aan de meerkost van een (grote) nieuwe attractie, acht ik de kans reëel dat daartoe de veestapel en de biodiversiteit aldaar opnieuw zullen moeten inboeten.

  8. #8

    Re: Keverbaan stopt, maar zou er een nieuwe keverbaan 2.0 in de running zijn?

    Als je naast een nieuwe Intamin waterattractie een oude, versleten boomstamattractie hebt liggen, zie ik daar wel de optie dat op termijn de boomstammkes sluiten en dan heb je een serieuze oppervlakte vrij.

  9. #9

    Re: Keverbaan stopt, maar zou er een nieuwe keverbaan 2.0 in de running zijn?

    Er is nog ruimte vrij, Een aantal jaren geleden heeft Bellewaerde toch nog een heel stuk grond bijgekocht, ergens achteraan de leeuwenverblijven. Maar nu ze een volledige transformatie zullen doen, denk ik niet dat ze dit direct zullen benutten.

  10. #10

    Re: Keverbaan stopt, maar zou er een nieuwe keverbaan 2.0 in de running zijn?

    Je kan momenteel op 3 karretjes van de Keverbaan bieden via Auctim.com (nog tot 4/11).

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •