Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knessel Bekijk Berichten
Zo'n waterpark op een grijze dag, dat ziet er maar frisjes uit of vergis ik me ?
Als je in beweging bent en regelmatig het water induikt, valt dit zeker me. Ik denk dat het buiten ca. 21° C was. Fris voor de tijd van het jaar en al zeker voor deze gekke zomer, maar toch best doenbaar hoor. Het is in elk geval veel dragelijker dan in Warmer (sic) Madrid Beach bij 42°C, blootvoets op brandend hete kunststof platen of stenen tegels. Die Spanjolen zijn te lui om ook maar ergens rubber matten te leggen. En als je dan even rent, krijg je onder je cojones van een toezichter. De meeste bezoekers dragen er teenslippers of dergelijke. Maar die moet je 1° in je reiskoffer krijgen wat bij een vliegvakantie geen evidentie is en 2° geregeld achteloos achterlaten bij slides en pools.

Terug naar het geval in Moravië: De rood-witte multi-launcher deden wij welgeteld 10 keer. Er stond boven het lege wachthok met twee-persoons-banden een bord met 'vanaf hier 75 minuten'. Nog iets wat me verbaasde: er is een betalend fastpass-systeem à 100 CZK (= € 4) per raft en per beurt (rit). Deze 'service' wordt aangeboden voor alle slides met banden of rafts, zowel binnen als buiten. Onze 10 instant ritten op de rood-witte en ca. twee keer vijf instant ritten op beide geel-groene slides zouden dan 20 x 100 CZK = 2000 CZK Gekost hebben. Dat is ca. € 80, al betaalde ik in Brno bij opnieuw een klote-geldautomaat voor deze valuta € 91 Maar voor al dat instant sliden betaalden we nu gelukkig niets. Besef dat je met een fastpass-raft ook nog moet aanschuiven op de dan wel drukbevolkte trappentoren. En of we dus mazzel hadden met het weer en de on-drukte!



Betalen doe je trouwens net als in Tropical Islands: je krijgt bij de hoofdingang een armband met ingebouwde chip. Die dient niet enkel als locker-sleutel maar die registreert ook al je consumpties. Bij het uitchecken moet je dan je schuld vereffenen. Die van ons - we gingen regelmatig in een kleedcabine meegesmokkelde drank drinken - bedroeg natuurlijk 0 CZK. De outdoor-horeca was gesloten, bij de indoor stond vermeld dat je er niet blootvoets binnen mocht, al zag ik daar wel heel wat blote voeten. Rare jongens, die Tsjechen. Maar Aqulanad Moravia is dus zeker de moeite waard. Op sommige trappentorens buiten heb je zicht op Kostel svatého Linharta: een oude kerk op een eiland temidden van een bergachtig meer.



Bron foto: https://brnensky.denik.cz/ctenar-rep...-20210708.html