X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 3 van de 3
  1. #1

    Met welke abonnementen kun je deense parken combineren?

    Hallo,
    Deze zomer ga ik naar Denemarken op vakantie en was van plan Djurs Sommerland, Farup Sommerland en Tivoli Friheden te bezoeken. Met welk abonnement kan ik de beste deal scoren bij het bezoeken van deze parken, voor zover een eenmalig bezoek aan elk van deze parken interessant is met een abonnement?
    Bedankt voor de info.

  2. #2

    Re: Met welke abonnementen kun je deense parken combineren?

    Met een Efteling abonnement kan je een dag gratis naar Farup Sommerland. Maar dat is natuurlijk een duur abonnement, dus je zal wel regelmatig naar de Efteling moeten gaan of ook een aantal andere parken bezoeken die bij in de deal zitten om dat abonnement er uit te halen.

    Hier het overzicht van alle parken waarop je korting of gratis toegang krijgt: https://www.efteling.com/nl/park/abo...ttractieparken

    Verder denk ik niet dat er abonnementen zijn die toegang geven tot Deense parken, maar er zijn hier zeker mensen die daar meer verstand van hebben dan ik.

    Vroeger had Tivoli Friheden trouwens ook avondopeningen. Dat vond ik persoonlijk wel interessant, omdat zo'n avondticket goedkoper is en eigenlijk nog gezelliger ook. Bovendien is het een vrij klein park, dus op een paar uurtjes kan je het naar mijn mening wel gezien hebben.

  3. #3

    Re: Met welke abonnementen kun je deense parken combineren?

    Kijk misschien eens naar de betrokken Deense parken zelf, i.h.b. Djurs en Fårup. Ik dacht dat hun eigen abo’s vroeger onderling korting gaven. Dan kan je één van beide parken meerdaags bezoeken.

    Efteling gaf vroeger ook 1 x gratis Liseberg all in, via een korte ferrytrip ligt dat niet zo ver van Djurs. Raar dat die korting is afgeschaft terwijl Plopsa die wel nog geeft (mogelijk alleen inkom).

    Je vermeldt met reden één van de minste van de grote Deense pretparken niet: Bonbonland. Vanuit Jutland kost het je 35 euro om een brug in enkele richting over te rijden. Dit park is wel gratis met een BJL-abo. Onderweg van thuis of op terugweg passeer je met wat handigheid en voldoende vrije tijd Movie Park, Weltvogelpark en Slagharen: ook gratis met BJL-abo. En dan heb je ook nog gratis toegang tot twee Noorse toppers Tusenfryd en Bø Sommarland. Noorse abo’s gaven (geven?) dan weer korting op Djurs en / of Fårup.

    Ook geen favoriet van mij is Tivoli Friheden. Hier scoor je bij mijn weten geen korting. Maar anno 2020 was er voor sommige dagen wel een gratis-terugkom-actie. Ook voor de bijna-naamgenoot in Kopenhagen ken ik geen kortingen. Bakken ligt daar zo’n 20 km vandaan en kent gratis inkom. Maar de rides en de parking zijn er wel te betalen.

    Voor Legoland Billund met kinderen < 12 jaar knip je best een bon uit de gratis Lego-catalogus die halfjaarlijks verschijnt in Belgische speelgoedwinkels. Een andere optie is een Duitse Merlin jaarkaart. Dan moet je bij online aankoop wel meteen €15 opleggen voor een eenmalig bezoek aan Legoland Billund. Onderweg van thuis en / of op terugweg kan je Hamburg Dungeon, Heidepark, Sea Life Hannover, Sea Life Oberhausen en Lego Discovery Oberhausen met de jaarkaart (meermaals) bezoeken. Voorts heb je een jaar-abo op alles van Merlin in Dui, dus ook op Legoland Deutschland. Het is een jaarkaart, geen seizoenkaarten. Dus bij aanschaf halverwege de zomer van 2022 geldt deze nog tot en met juli 2023. Je kan nog eens €15 bijbetalen voor een eenmalig bezoek aan Gardaland. Let op: het abo start van zodra je dit online aankoopt, best onhandig als buitenlander, vind ik.

    Hint: bestudeer grondig de kalender van Deense / Scandinavische parken. Er zijn er meerdere die na 10 augustus enkel nog op weekends open houden.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 16-02-22 om 07:29.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •