Ik rook al eerder poep aan de marble toen er bij m'n gouden abo '22 een soort fastpass was bijgevoegd

Ik lees terechte bedenkingen hierboven. Naast de beperkte capaciteit voeg ik er nog het met opzet later openen van meerdere attracties aan toe. Zou het park dit klant-onvriendelijk beleid nu afschaffen om die extra-betalers vanaf minuut 1 te bedienen? Ik vrees ervoor.

Ik pleit anderzijds wel schuldig. In buitenlandse parken waar ik met korting binnen kom, durf ik al eens een asociale pass te kopen: Mirabilandia, Futuroscope, Asterix en Heide. Dat is me zeker niet altijd goed bevallen wegens storingen met en zonder compensatie (Heide) of nog steeds lang wachten met pass (30 min. voor Discobelix).

Mijn motief om die passen te kopen, was 'Dagen rijden en/of uren vliegen en verblijf betalen om een halve dag aan te schuiven in wachtrijen, dan is 20 à 25 euro extra p.p. te overwegen, zeker als je al goedkoop of gratis binnen komt.' In die optiek zouden het wel eens abo-houders van MPG en Slagharen kunnen zijn die verleid worden tot een voordringpas in Lichtaart.

Het park de rug toekeren ga ik niet doen, maar nog zorgvuldiger 'kalme' bezoekdagen selecteren des te meer. Na > 10 jaar BLJ-abo's en > 100 bezoeken, zitten daar 0,0 nocturnes bij. Dat zal wellicht niet veranderen tegen het einde van dit seizoen