X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 73
  1. #41

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    September is zeker in België de maand waarbij de gewone en fanatieke pretpark-bezoeker al eens geweerd wordt omwille van een exclusief dagje. Dat staat doorgaans keurig op de online park-kalenders aangegeven. Walibi Belgium is niet zuinig met bijna 50% geschrapte weekend-dagen. Bij Bobbejaanland lijkt er deze maand geen hinderend vuiltje aan de lucht voor u en mij.



    Maar misschien gaat het om Goebbelsiaanse misleiding van het park. Want wanneer je in Google de zoektermen 'Bobbejaanland' + '24' + 'september' ingeeft, verschijnt onderstaande lijst zoekresultaten.



    Daar lees ik dat het om een exclusieve (dus afgehuurde) aangelegenheid zou gaan. Zonder deze waarschuwing moet de achteloze bezoeker - gesteld dat die dan toch binnen geraakt - misschien ongewild deelnemen aan aan de workshop chocomousse maken op Ninoofse wijze.

    @crtitici op mijn kritiek: Ja, ik heb ook de tekst "Deze kalender is onderhevig aan wijzigingen" zien staan boven de online kalender. Maar niet elke wijziging moet je pas daags voordien kenbaar maken, toch.

    EDIT: volgens deze fansite (van het park, voor de duidelijkheid) lijkt BJL ook afgehuurd op zondag 11 sept as.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 03-09-22 om 16:11.

  2. #42

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Bij de Rodekruisdagen was het park ook gewoon open voor bezoekers, zonder enige aankondiging of info. Kom je daar als niets vermoedende bezoeker aan en loopt er 12.000 man in het park rond....

  3. #43

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    OK, maar het VB meldt wel de exclusiviteit. En gelet op het toch wel controversieel karakter van deze 'huurders' - ik onthou me even van een waardeoordeel maar je weet waar ik op doel - lijkt het me niet opportuun om deze groep te mixen met 'gewone' bezoekers.

    Hoewel, ik was afgelopen voorjaar (of najaar: mijn geheugen ...) als 'gewone' bezoeker op een CD&V-dag in Plopsa De Panne. Dat was dus niet exclusief. Weinig last van gehad want die Tsjeven zijn met niet veel meer, maken niet veel lawaai en waren vooral op het inkomst-plein en in het theater actief ... daar waar polletiek thuishoort

  4. #44

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Hier, nog nen exclusieve ...



    Bron: https://www.vlaanderen.be/intern/nie...p-11-september

  5. #45

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    September is zeker in België de maand waarbij de gewone en fanatieke pretpark-bezoeker al eens geweerd wordt omwille van een exclusief dagje. Dat staat doorgaans keurig op de online park-kalenders aangegeven. Walibi Belgium is niet zuinig met bijna 50% geschrapte weekend-dagen. Bij Bobbejaanland lijkt er deze maand geen hinderend vuiltje aan de lucht voor u en mij.

    Onlangs stonden 4 van de 8 weekenddagen in september gemarkeerd als 'uitverkocht'. In Walibi zijn het er voorlopig 'maar' 3, dus op dat gebied is de situatie in Walibi nog iets beter. Als ik hun kalender zo zie, dan lijkt het alsof hun website (weeral) niet correct werkt. Maar als iemand die kalender zoals hij er nu staat voor het eerst zo ziet, dan zou je inderdaad kunnen interpreteren dat ze gewoon open zijn en er geen vuiltje aan de lucht is...


    Verder is vanaf nu het voorsteekpassensysteem ook vernieuwd. De Express Pass bestaat niet meer en wordt vervangen door een volledig digitaal systeem waarbij er virtueel gewacht dient te worden. Het systeem is hetzelfde als dat van Walibi Holland en heeft de naam Speedy Pass gekregen. Hieronder een overzicht van de verschillende varianten:


  6. #46

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Waar kan ik dan wel de correcte kalender van BJL zien op de officiële website?
    En gelden de vier papieren fast-tickets die ik bij een Gold kreeg en nog niet heb opgesoupeerd dan nog wel dit aflopend seizoen?
    Ik vraag me soms af of er iemand in heel groot-Lichtaart het woord communicatie wel correct kan spellen.

  7. #47

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Via de ticketshop kan je de uitverkochte dagen achterhalen, want voor die dagen zijn er geen dagtickets te koop. Maar dan weet je wel nog niet tot hoe laat ze open zijn...

    Ik hoop dat die papieren express passen nog geldig zijn, want ik denk dat de meesten die wel bijhouden om met Halloween te gebruiken. Het zou anders wel heel smerig zijn om deze van de ene dag op de andere ongeldig te verklaren zonder enige vorm van voorafgaande communicatie.

  8. #48

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Als abonnee moet je dus voorafgaand aan elk bezoek op de parkwebsite 'koop tickets' klikken om de juiste kalender te zien???

    Ik ben nu een klein anderhalf uur in het drukke park. King Kong was na 11:00 (nog) niet open maar er stond wel een wachtrij. Caves hebben een 'Forbidden Acces' klapbord. Big Bang had een afsluitende ketting maar geen operator, Dreamc. met 1 trein. Ik heb die met minder volk al vaak met twee treinen weten rijden.

    Hier en daar zal er wel een technische oorzaak zijn. Maar men moet niet afkomen met personeelstekort als excuus. Bij de uitgang van haast elke grote attractie zie je al vanaf 10:00 een personeelslid zich vervelen. Die staan er om de fastpassers te controleren. En volop klapborden die de fastpassen promoten. Een Spaans dictaat, vermoed ik. Net als de abo-inflatie

  9. #49

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Wanneer ik op de site van Bobbejaanland kijk en gewoon naar openingsuren klik zie ik deze kalender met vier uitverkochte dagen.

    https://www.bobbejaanland.be/opening...n/openingsuren



    Naam:     2022-09-06_175249.png
Bekeken:  1317
Groote:   38,4 KB

    Wel frappant dat 24 en 25 september uitverkocht zijn.

  10. #50

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    De gekleurde 'bollekes' waren tot en met zondag NIET te zien op diezelfde kalender. Het leek dus alsof er geen exclusieve dagen waren in september.

    Daarover wisselde ik zondag nog van gedacht (enfin, we deelden hetzelfde gedacht) met de symathiekste roodharige operator aldaar. Die zei me dat het ICT-euvel eerstdaags zou worden rechtgezet.

    Er is hierover terecht een artikel verschenen op deze website. Ik denk dat er nog steeds 'onwetenden' komende weekends naar die parken kunnen afzakken. Zeker als een park de online kalender pas 6 dagen voor de 'afhuring' updatet.

    Dit zijn opgeteld wel heel veel exclusieve dagen. Wellicht een inhaalbeweging post-corona en voor Walibi ook nog post-watersnood. Mijn BJL- en Walibi- abo zijn deze maand wel zo goed als waardeloos. Voor vele fans dus een devaluatie bovenop de hyperinflatie. Er zijn wel de extra openingsdagen tijdens de verlengde 'Walen-herfstvakantie'.

    11 sep in BJL: iets van Vlaamse Overheid. Een andere datum: de Lijn. En wat wel het nieuws zal halen: het VB op 24 sept.

  11. #51

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Zou het niet beter zijn om de dagen die afgehuurd zijn door een bedrijf als "gesloten" aan te duiden?

  12. #52

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Idd, dan is het ten minste duidelijk dat je als gewone bezoeker of abonnee niet binnen mag.

    Heb daarnet dit in de mailbox binnen gekregen:



    Als je die mail rustig leest en zoals ik eerst enkel de bovenste alinea ziet, dan zou je kunnen denken dat ze gewoon open zijn, totdat je verder naar beneden scrolt waar dan staat dat ze uitverkocht zijn die dagen.
    Om het uiteindelijk (voor abonnees) nog ingewikkelder/onduidelijker te maken: er staat enkel dat tickets die dagen niet geldig zijn, maar over de geldigheid van abonnementen wordt niets gezegd. Zoals het daar staat zou je kunnen interpreteren dat abonnementen die dag wel geldig zijn, wat voor alle duidelijkheid NIET het geval is.

  13. #53

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ExpeditionGeForce Bekijk Berichten
    Idd, dan is het ten minste duidelijk dat je als gewone bezoeker of abonnee niet binnen mag.

    Heb daarnet dit in de mailbox binnen gekregen:



    Als je die mail rustig leest en zoals ik eerst enkel de bovenste alinea ziet, dan zou je kunnen denken dat ze gewoon open zijn, totdat je verder naar beneden scrolt waar dan staat dat ze uitverkocht zijn die dagen.
    Om het uiteindelijk (voor abonnees) nog ingewikkelder/onduidelijker te maken: er staat enkel dat tickets die dagen niet geldig zijn, maar over de geldigheid van abonnementen wordt niets gezegd. Zoals het daar staat zou je kunnen interpreteren dat abonnementen die dag wel geldig zijn, wat voor alle duidelijkheid NIET het geval is.
    In de voorwaarden van je abonnement staat dan weer wel duidelijk dat abonnementen niet geldig zijn op Sold Out dagen.

    Naam:     2022-09-07_171409.png
Bekeken:  1274
Groote:   277,6 KB

  14. #54

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Iemand uit een FB-groep plaatste deze foto, die ik hier schaamteloos kopieer:


    Bron: Facebook 'Bobbejaanland abonnementhouders'

    Zoals ik deze aanbieding interpreteer, is dit niet de klassieke korting waarbij je inkomticket in mindering wordt gebracht. Het prijsverschil met de online nog gevraagde € 149 voor de Diamond-versie is aanzienlijk en benadert wat Slagharen al enkele weken - ook online - voor z'n top-versie abo 2023 vraagt. Mogelijk schrok men in Lichtaart en Madrid van de 'onverwachte' terugval van de abo-verkoop de afgelopen weken. Als alles duurder wordt, gaan mensen doorgaans eerst bezuinigen op niet essentiële zaken. M.u.v. pretparkfreaks, -nerds en -addicts zullen de meeste occasionele bezoekers een pretpark-abo of -ticket als een prijselastisch product beschouwen.

    Ik merk op dat deze aanbieding (nog) niet online geldt, enkel in het park en naar verluidt gedurende heel de maand oktober. In se is dit geen exclusief verlenging-voordeel, iets waar BJL behalve n.a.v. gesloten covid-dagen trouwens nooit aan mee deed. Maar om deze korting te verzilveren, moet je wel in het park aanwezig zijn, dus met een huidig abo of een gekocht ticket. Dat laatste verklaart volgens mij waarom deze aanbieding (nog) niet online staat: om van het aflopende en van het nieuwe seizoen te genieten, moet je dus meer betalen / betaald hebben dan louter de hierboven geafficheerde prijzen. M.a.w. eigenlijk is dit wel een 'verdoken' korting bij abo-verlenging of een 'verdoken' dagticket-in-mindering-korting. Mijn gok is dat deze aanbieding met Black Friday wel online zal gaan aan quasi dezelfde prijsvoorwaarden.

  15. #55

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Wij wachten in elk geval ook tot Black Friday....

  16. #56

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Weet je toevallig of je deze korting ook krijgt aan de kassa (voor je het park betreedt) of is dit enkel wanneer je al in het park bent?
    Coaster Count: 325
    Gregory_Themeparks

  17. #57

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    @Earlyspencer Weet je toevallig of je deze korting ook krijgt aan de kassa (voor je het park betreedt) of is dit enkel wanneer je al in het park bent?
    Coaster Count: 325
    Gregory_Themeparks

  18. #58

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Ik denk enkel in het park. Ik heb het abo 2023 gekocht rechts naast de 'uitgangspoorten' maar dus nog in het park.

    Jammer dat ze het oude abo 2022 inhouden en niet teruggeven. Da's anders altijd een leuk souvenir voor in de abo-doos. Op FB lees ik dat iemand een abo 2022 met parking had en een abo 2023 kocht zonder. Die moet dan voor de resterende bezoekdagen van 2022 parking betalen!

    Nog eentje: de % kortingen voor catering of in de shops zijn bij bepaalde abo's 2023 lager dan bij 2022. Wie zo'n nieuw abo koopt is dan ook een beetje gedupeerd.

    Nog op FB: sommigen kregen hun oud abo wel mee naar huis. En nu ik er over denk: je moet volgens mij geen oud abo voorleggen om een nieuw aan gunsttarief te kopen. Het volstaat dat je in het park bent bij de aankoop.

  19. #59

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    van die speedy passen in bobbejaanland gaat alles dus via je smartpfone.
    staat er een tijdsinterval op van bijvoorbeeld 15 minuten,tussen welke tijd je aan de ingang moet staan?
    of staat er een juist uur op?en als je te laat bent,is je kans verkeken?

  20. #60

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Jammer dat dit forum enkel nog moet wachten op een wetsdokter om officieel dood te worden verklaard ... Ik had hier maar al te graag deelgenomen aan een levendige discussie over het nieuwe BJL-logo. https://pretparken.be/NL/article/242...nieuwe-jaar-in

    OOO heeft er ondertussen al vier artikels over gepubliceerd. Dat is misschien van het goede teveel, maar wel kenmerkend voor een website die een herschilderd zitbankje in Kaatsheuvel of een nieuwsoortige frikandel in Sevenum als nieuwswaardigheden van groot belang naar buiten brengt.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •