(Reanimatiepoging)

Ik maak mezelf wel eens wijs dat geen enkel logo in staat is om mij als homo-economicus-par-excellence tot een niet-essentiële aankoop te verleiden. Maar ik ben zeker niet immuun voor b.v. de sierlijk-esthetische letters van ’s werelds populairste frisdrankenmerk.

En op esthetisch vlak kan men zeker heel wat aanmerken op het nieuwste designer-gedrocht van BJL. Twee lettertypes en twee kleuren voor één woord en bovenal die onduidelijke achtbaan-hoed-vorm. In de gele versie op witte witte achtergrond is deze zonder omtrek moeilijk te zien. En dan is er nog de (ongewilde?) associatie met de McDo.

Maar waar ik me by far het meest aan erger: was dit nodig (het vorige logo ging amper drie jaar mee) en wat kost dit grapje (ontwerp + overal in het park dit logo aanbrengen / het voorgaande verwijderen)? Voor die prijs kan je misschien wel bepaalde attracties wat meer bemannen (m/v/x) en/of langduriger open houden: Kinderland, Caves, Reuzenrad, B-Battle, ...

In het forumtopic BJL 2018 lees je dat mevrouw Verelst met de wensen van bezoekers rekening houdt en daarom de ’langdradige’ voorshows van de Caves heeft geschrapt. Benieuwd of Miss Peggy - voor die woordspeling werd ik hier ooit op de vingers getikt - opnieuw zal handelen naar de (deze keer niet verzonnen) wensen van de achterban. Ongeacht de uitkomst: de Europese pretpark-prijs voor 1 april heeft het park nu al binnen.