Proficiat Poepejaanland! De afgelopen 12 jaar kocht ik in gezinsverband opgeteld 34 abo's. Natuurlijk was de belangrijkste trigger de vele gratis voordelen in andere Europese PR-parken. Maar of ik het park / de parkengroep anno 2023 nog een keer ga sponsoren, lijkt me nu onwaarschijnlijk.

De abo-formules Bronze, Silver en Gold zijn blijkbaar nog niet complex genoeg, men voegt er een Diamant aan toe. Die laatste biedt minimale extra voordelen t.o.v. de huidige Gold-formule, maar wel aan een forse meerprijs, zie https://www.bobbejaanland.be/tickets...mentsvoordelen

Ja, er is de wereldwijde recessie en toegegeven, in de nieuwe abo-prijzen voor 2023 is nog een half seizoen 2022 inbegrepen. De Zwarte Vrijdag prijs zal serieus lager moeten liggen om me over de streep te trekken. Gold en Silver bieden in 2023 immers geen gratis toegang meer in de PR-parken, m.u.v. twee gerantsoeneerde bezoekjes aan MPG, Slag. en Belantis, zo interpreteer ik toch de officiële info.

Ook wie volgend jaar de nieuwigheden bezuiden Madrid of Oslo wil uittesten, houdt maar best rekening met dit vermoedelijke dictaat van de parkengroep. Er zijn nog voldoende elementen van Mendeljev en legeringen om het arsenaal abo-formules verder uit te breiden. In 2024 misschien een Strontium-abo?