Ik heb de voordelen ook eens bekeken en ik weet ook nog niet wat ik ga doen volgend jaar. Als ik het zo bekijk, dan lijkt het alsof de huidige abonnementen enkele voordelen verliezen (of in een afgeslankte vorm behouden), waardoor je eigenlijk moet upgraden als je volgend jaar die voordelen wil behouden. Mijn eerste reactie op het nieuwe systeem was dat ik dit als een verborgen manier zag om de prijzen van de abonnementen - en sommige varianten serieus - te verhogen. Het verschil tussen een diamanten abo voor 2023 en een gouden abo voor 2022 is dat je met een diamanten abo 1 gratis ticket krijgt, je 8x i.p.v. 4x (per jaar) een wachtrij mag overslaan en dat een parkingabonnement standaard inbegrepen is (bij goud moet je hier sinds dit jaar hier nog 10 euro voor bijbetalen).

Hieronder een overzichtje van de voordelen van de nieuwe abo's (bij brons staat er overal 'x'):



Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
Er zijn nog voldoende elementen van Mendeljev en legeringen om het arsenaal abo-formules verder uit te breiden. In 2024 misschien een Strontium-abo?
Als ze ooit alle 118 elementen uitputten kunnen ze nog altijd beginnen met kristalstructuren in te voeren . Diamant en grafiet zijn bijvoorbeeld hetzelfde chemisch element (nl. koolstof), en in dat geval zou ik dan een grafieten abonnement kiezen, want diamant wordt onder atmosferische omstandigheden toch (heel traag weliswaar) omgezet naar grafiet .