Dit had ik recent vernomen, maar ik blijf het verbazend nieuws vinden. Tijdens mijn 2e en laatste tweedaagse in Alton in 2019, vond ik Nemesis de beste coaster in het park en de beste hangende/inverted/suspended/ van heel Europa op dat moment. https://board.pretparken.be/showthre...-10-april-2019 Totaal geen last gehad van schokkende bewegingen of zo. De kunstmatige theming vond ik wel ondermaats, weinig verhelderend en niet meer van deze tijd. Dat werd ruimschoots gecompenseerd door de near misses nabij echte rotsen en doorheen natuurlijk reliëf.

Het lijkt me - zoals Sandbrooke in het begin suggereert - dat retracking misschien niet super-urgent is, maar wel een noodzaak is om van deze top-attractie nog decennia te kunnen genieten.

Merlin wordt vaak bekritiseerd (copy-paste tussen de parken, fastpassen, ...) maar na Colossos in Heide is dit (minstens) de tweede keer dat ze een bom geld investeren in retracking van een monument. Voorwaar een mooie trend, want een oude attractie vervangen door een nieuwe levert publicitair misschien meer op, het betekent voor de pp-fans niet altijd een meerwaarde. Hopelijk valt theming van Nemesis2.0 mee. Time will tell.