X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 15 van de 15

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: Wat verwachten we van 2022?

    Qua nieuwe attracties was 2021 in eigen land inderdaad een topjaar. Naast de twee top-coasters kregen we ook twee nieuwe zwemparadijzen (Deurne en Landen) en werd Comic Station gereanimeerd met enkele nieuwe attracties, waaronder die mini-frisbee / afterburner. In 2022 krijgen we - denk ik - een herstart van de Coccinelle. Met een beetje (on)geluk heropent BJL dit jaar z’n voorlaatste grote nieuwigheid, te weten die virtuele grotten ... In het beste geval dus niks meer dan wat oude wijn in nieuwe zakken.

    Ik heb de Belgische parken ook pre-corona zelden weten uitblinken op gebied van dagelijkse zomershows. Het zou me verbazen indien we snel enige upgrades in dit segment kunnen verwachten. Ik zal al content zijn wanneer de Belgische parken kalender-gewijs zo normaal als mogelijk kunnen draaien in 2022, al gaat dat voor minstens de eerstkomende weken niet op voor alles wat zich binnendeurs afspeelt. Met de last-minute sluiting in april en mei 2021, de waterellende in Wavre en Coo en de huidige semi-lockdown, vond ik 2021 op dat gebied trouwens amper beter dan 2020. Voor 3 van de 4 grote Belgische parken hebben we in gezinsverband abo’s, we koesteren dus wel wat hoop en vertrouwen. Of is het een drievoudig manoeuvre tegen internationale reis-stress die me hiertoe heeft aangezet? Wat mijn internationale plannen in 2022 betreft (of hoort dat in een ander topic?):

    1. In de krokus naar Madrid is tempting:de PR-parken zijn deels geopend en je kan mogelijk goedkoop vliegen. Maar virologisch en logistiek is het wel risky business. Berlijn met de bus en / of de vlieger is een haast even riskante onderneming, waarover ik nu nog niet wil beslissen. Futuroscope is dan ook al geopend en dat zou ik met de auto kunnen doen. Maar niks onderweg zoals Bagatelle, Asterix of Fou is dan al geopend en Aqualud is zelfs afgebroken. 2 x 700 km is me dan toch wat te veel voor louter wat cinema-vertier en een 8-baan die lijkt op het exemplaar in MPG waar ik afgelopen jaar een 14-tal ritjes heb in meegemaakt.

    2. Ook nog niks gepland met Pasen, maar hoog op het verlanglijstje staat de nachttrein naar Wenen, deels met een transport-voucher uit 2020. Om aangenaam - en goedkoper / flexibeler - vanuit A’dam Centraal te vertrekken, heb ik ondertussen al tickets voor Artis gescoord. Die hoge flat-schommel boven het IJ wil ik er dan ook wel bij doen. Een alternatief voor Duitsland (no political intention!) is zeker ook mogelijk. De meeste Franse parken doen weer contrair door pas halverwege de Belgische Paasvakantie te openen.

    3. Begin juli is wel al geboekt: gauw Hol.Pa. bezoeken voor ons abo vervalt en onderweg de drie beste parken van Dui meegraaien. Daar komen nog als toetje bij: twee first visits met Klotten (hopelijk in een TR gegoten zonder flauwe woordspeling) en - daar zijn de Fransen opnieuw - Le Parc du Petit Chanteur de Purple Rain.

    4. Ons geografisch pret-zwaartepunt van 2022 gaat wat noordelijker liggen. Noorwegen wordt diezelfde zomer bezocht met al geboekte ferry-overtochten en strategische tussenhaltes in Slagharen, Emmen, Soltau, Hamburg, Djurs en Fårup op de heenweg en Kopenhagen, Sierksdorf, Walsrode en Bottrop op de terugweg. In het land waar we momenteel op wintervakantie zijn, zou ik graag na twee opeenvolgende missers een driepunter scoren met Bø, Tusenfryd en Hunderfossen. Voor het najaar en de kerst is nog niks gepland. In het meest optimistische scenario sluiten we 2022 af met een autovakantie naar het (schoon)moederland, met haltes in Kopenhagen en Göteborg.

    Godt nytt år en groeten aan de communiteit, hopelijk kan ieder zijn pret-plannen in ’22 realiseren.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 03-01-22 om 12:24.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •