Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rein Bekijk Berichten
Ik snap je redenering maar de driehoekige supports aan het andere eind komen wel voor bij Mack, en in Turkije is nu eenmaal geen grote Gerstlauer te vinden...
True.. maar er werd beweert dat de layout geinspireerd zou zijn op een grote baan in Turkije. Dat wil niet zeggen dat de fabrikant ook hetzelfde is. En laten we eerlijk zijn: Dit lijkt in de verste verte niet op de baan in Turkije.

Ik denk dat men met die inspiratie op Turkije vooral doelt op een hoge baan met een hoge looping, niet meer dan dat.


De bouw zou pas eind 2022 beginnen, dus ze hebben nog een jaar
Klopt. En op zich kan dat hele proces om de omgeving erbij te betrekken lijkt me vooral te zijn om de boel juist de bespoedigen. Door open communicatie hoeven eventuele klagers niet op documenten te wachten, is de termijn om klachten in te dienen ook sneller voorbij en kan er sneller gebouwd worden.

Op de site staat ook een duidelijke tijdsplanning. Mensen kunnen klachten, bezwaren etc. indienen tot 7 januari. Dat is dus echt niet héél lang. In Januari/Februari wordt dit dan bekeken om nog eventuele aanpassingen te kunnen doen en in de Lent van 2022 moet de definitieve vergunning dan aangevraagd worden. Laat in de lente/Begin zomer verwacht men dan al een definitieve uitslag.. Ik weet niet precies wat de procedures en regelementen in Engeland zijn (heel ander dan hier in elk geval), maar ik denk dat men via deze procedure 100% zeker kan zijn dat dit goed gekeurd wordt, wat zou betekenen dat - ondanks men nog op een officiele bevestiging wacht - er al begin lente van 2022 geproduceerd kan worden door de fabrikant. Dat is tijd genoeg om een achtbaan uit een fabriek te rollen, zo lang de fabrikant er maar voor zorgt dat de capaciteit er op dat moment is. En onderdelen zoals bijvoorbeeld een station kunnen zelfs al eerder gemaakt worden, want dat zal toch niet echt gaan veranderen. Ook diverse lifthill of rem elementen kunnen al eerder gefabriceerd worden (als niet alles doet, kun je daar altijd nog iets in verlengen of verkorten). Dus als je écht wilt kan er best veel op een korte termijn gebeuren.