X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 28

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Efteling] Nieuw gebied rond spookslot

    Een meer gethemed avonturenpad in het bosje tussen Spookslot en Symbolica/Baron lijkt me zeker het overwegen waard. Elke bijkomende 'attractie' komt de totale park-capaciteit ten goede. Al zijn er bedenkingen.

    1. Een capaciteitsvreter zal zo'n avonturenpad niet zijn. Fårup heeft een uitgebreid exemplaar, inclusief een modifieerbaar doolhof, een kindvriendelijk hoogteparcours en een boot omgeven door water. Daar biedt het huidige Heksenpad onvoldoende ruimte voor. Ik denk dat het avonturenparcours van Tusenfryd - een veredelde 'longcut' -qua beschikbare ruimte aldaar meer haalbaar is. Al mag het misschien wat spectaculairder de hoogte in, beetje zoals de Robinsonboom in Disney.

    2. Eigenlijk heeft de Efteling al een avonturenparcours dat qua omvang, authenticiteit en theming pure wereldklasse is: het Sprookjesbos. Een nieuwe, veel kleinere 'bos-attractie' gaat daar vlakbij misschien tegenvallen.

    3. De Efteling mag maar een beperkt percentage - ik dacht niet veel meer dan 10% - van het totale oppervlak bebouwen (of aan attracties en accomodatie besteden). Om die reden staan de meeste attracties er ver van elkaar zonder onderlinge interactie en stelt de thema-zonering vaak niet veel voor, zie het nietszeggende 'Anderrijk' of tuffende oldtimers in 'Ruigrijk'. In die optiek is dat thema-arm stukje bos nabij het Spookslot nog zo slecht niet.

  2. #2

    Re: [Efteling] Nieuw gebied rond spookslot

    De beperking klopt al ben ik niet zeker van het percentage, dit is zeer regio gebonden in Nederland. De beperking is dat voor een groene vereniging hetgeen de overkoepelende organisatie van Efteling is er maar een beperkt gedeelte van het Totale land bebouwt mag zijn. Nu in 2022 veranderen er een paar dingen in het Nederlandse wetboek (lang en saai dus hier enkel de stuken van toepassing). De term bebouwt omvat niet langer paden in zo ver deze waterdoorlatend zijn en niet als hoofdfunctie hebben om voor voertuigen gebruikt te worden. (das heel veel pad in de Efteling alleen al). Gebouwen kunnen een 50% groene karakter (max behoudens uitzonderingen) krijgen door de aanplanting van ofwel groen ofwel groene technieken(bv zonnepanelen; B.E.N. gebouwen, enz).

    Als je dat bij elkaar neemt kan het goed zijn dat het park op 1 januari 2022 heel wat "groener" word.

    Mocht de Efteling de administratie voor die regels niet willen doen is er optie twee: koop of plant een bos. Dan denk ik aan de communicatie van de directie dat ze koolstofneutraal willen worden en dus bomen zullen aanplanten om co2 te compenseren.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •