Zaterdag opent Walibi Belgium eindelijk weer zijn deuren. Na bijna twee maanden gesloten te zijn, kan het park weer volop bezoekers ontvangen. Maar een gewoon bezoek zal maar van korte duur zijn, want op 16 oktober gaat de drukste en populairste periode weer van start: Halloween!

Volgens een persbericht betreffende de heropening van het park zouden we ons wel aan het één en het ander mogen verwachten. Want algemeen directeur Jean-Christophe Parent beloofde ons - en ik citeer -: "Het allergrootste en spectaculairste Halloween uit de geschiedenis van het park!"

Maar klopt dat wel? Fans geloven alvast van niet, want er is ferm gesnoeid in het aanbod van spookhuizen. Dat kunnen we zien aan de website van het park. Zowel Bloc H, The House of Silent Jill als Quarantine keren dit jaar niet terug. De spookhuizen voor 2021 zijn:

* The Curse of Amun
* Mine Blast
* Nagulai
* Lost Forest (nieuw voor 2021)

Op de website van het park staat ook nog de komst van een nieuwe 4D film, Dracula 4D en de vernieuwde versie van de voormalige versie van de Blood Bar, dit jaar onder de noemer Bar Hell.

Ik ben alvast razend benieuwd. Want enkele spookhuizen minder...het lijkt me erg gek als je wil uitpakken met het grootste Halloween uit je geschiedenis. Zeker als we denken aan voorbije ijzersterke edities, zoals 'Zombie Attack' en 'Zombie Celebrations'.

P.S.: Om een bezoek te brengen aan Walibi Belgium zal je een Covid Safe Ticket moeten kunnen voorleggen. Mondkapjes zijn vanaf 16/10 niet meer verplicht in het park, wel tot aan de ingang.

Naam:     88EA02C5-BEE6-4862-850A-886FA576AF8D.jpeg
Bekeken:  2333
Groote:   820,7 KB

Foto: Walibi Belgium