Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
Dat body-scan-gedoe neem ik er met iets mee tegenzin bij. Ik vermoed dat dit een veiligheidsverhogend middel is, maar dan zou men dit ook bij b.v. Black M. moeten doen. Een bodyscan hoofdzakelijk om een luchthavengevoel te creëren ... nee toch? Dit kost tijd en personeel.
Correct. Bij black Mamba hangen er netten waar dat nodig is. Dat past nog wel OK bij het Afrikaanse thema. Bij FLY daarentegen is niet alleen de positie anders (waardoor spullen makkelijker uit je zakken vallen) maar zijn er ook nergens opvangnetten. Daar zit het hem in. Dat ze de Bodyscan weg gewerkt hebben als vliegtuig-thema is gewoon slim gedaan om het ietwat meer acceptabel te maken.

Ter vergelijk: In Japan is dat standaard gewoon overal verplicht. (alleen lapt Disney die regels aan zijn laars, geen idee waarom die ermee weg komen, maar Disney lapt wel opvallend vaak veiligheidsregels aan zijn laarzen. Ze doen ook nooit moeilijk over het mee brengen van losse voorwerpen van eender welke aard)

Het grootste nadeel van het Taron-station is dat tassendragers eerst de trein in, dan uit en dan weer in moeten alvorens te vertrekken. MPG laat met z’n nieuwste coaster zien dat het anders kan. Door geen tassencontrole vooraf gebeurt het dat mensen met nog een kleine handtas bij inschepen in Taron. Wanner de scherpe operator dit ziet, betekent dat extra vertraging.
Dat is inderdaad precies het geklungel wat ik bedoelde in mijn vorige past. Maar daarnaast doen mensen soms ook gewoon ontzetten moeilijk om überhaupt iets in die bakken te krijgen. Oh.. ik moet mijn zooi af leggen. Wacht, laat ik nog even heel uitgebreid gaan zoeken of ik niet nog ergens iets heb. Goed, ik heb alles. Snel terug naar de trein. Oh shit, ik heb iets niet goed gelegd en nu valt het uit de bak. Snel terug en het er weer in leggen. Ah, oke. Blijft het nu liggen? ja? Goed. Snel weer naar de trein. A shit, toch nog de sleutels in mijn achterzak vergeten.....

BLECH!

Positief aan Taron en F.L.Y. is dat je na de rit niet uitstapt op exact dezelfde plaats als waar de volgende passagiers zullen instappen. Sterk dat een park met grote ruimte-schaarste zich hier niet aan bezondigd. Het blijven op dat gebied positieve uitzonderingen. Bij RTH, Fury, Kondaa en zeker Tiki Waka, Anubis en beide Winja’s lijkt het in-en-uitstappen op dezelfde plaats me sterk capaciteit-verlagend.
Winja's hebben wel degelijk een apart uitstapstation. Het is niet afgesplitst van het station als aparte zone, maar het werkt wel hetzelfde. Trein stopt in positie 1, mensen stappen uit. Trein gaat naar positie 2, mensen stappen in (intussen kan een andere trein weer naar positie 1 voor uit te stappen). Volgens mij zou ook Anubis dit moeten kunnen (pin me er niet op vast) maar wordt het daar simpelweg nooit gebruikt.