X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Bekijk Poll Resultaten: Welk Team ben jij?

Stemmers
24. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Team Taron

    19 79,17%
  • Team FLY

    5 20,83%
Resultaten 1 tot 20 van de 29

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Phantasialand] - Clash of the Klassebakken

    Ik heb het veehok van Tharon altijd als tijdelijk ervaren. Helaas lijkt dit een tijdelijke oplossing die vrij permanent is. Bij F.L.Y. hebben ze dit beter voorzien en ingebouwd.

  2. #2

    Re: [Phantasialand] - Clash of the Klassebakken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Zolang Taron bestaat, vraag ik me af: waarom hier geen indoor-wachtrij-deel zoals Wodan? Het is best leuk om eens NIET heel de wachtijd de attractie te kunnen zien of te horen. Bij de wachtrij van F.L.Y. is hier wel mee rekening gehouden. Ook Kärnen, Fenix en Baron 1898 hebben een aardig binnen-wachtdeel, al had ik die binnezones liever al in een eerder segment van de wachtrij gezien. Zeker bij Baron 1898 heb ik vanaf het binnen-deel het gevoel dat het al gedaan is met aanschuiven omwille van de voorschows. Als je eerst 45 minuten buiten moest aanschuiven, lijkt het me leuker wanneer net dat saaie buitendeel wordt onderbroken met ’binnen-entertainment’. Al is dat wellicht niet voor elke achtbaan even realiseerbaar.

    Een stukje ondergronds bij de wachtrij van Taron zou het voor mij echt afmaken. Het totaal gebrek aan ’entertainment’ kan ertoe leiden dat we de wachtrij en i.h.b. het vierkante hok psychologisch groter inschatten dan dat het in werkelijkheid is. Maar ik ben er minder optimistisch op dat PHL dit daadwerkelijk gaat uitvoeren. Vooreerst is er de enorme kost, zonder publicitaire meerwaarde voor de occasionele bezoeker. Misschien zijn de parkbazen ook wel wat bouwwerf-moe na het voorbije hyper-hectische decennium. PHL is ook relatief ruim geopend in een ’normaal’ kalenderjaar. Zo’n ondergrondse karwei klaren in één korte winterpauze lijkt me geen koud kunstje. Misschien moet men dan Taron tijdelijk sluiten, wat neerkomt op zichzelf in de voet schieten. En last but not least zijn er de naweeën van de pandemie. Wereldwijd werden indoor-wachtzones ingekort, omgeleid of zelfs gesloten opdat bezoekers dan in de (schijnbaar) minder gevaarlijk buitenlucht konden aanschuiven. Natuurlijk betreft dit een tijdelijke noodoplossing, maar de kans dat men nog eens naar die maatregel zal moeten teruggrijpen, zal wel nog jaren blijven hangen in de hoofden van parkbestuurders. Een grote investering in een binnenwachtrij van een attractie die logistiek nu al quasi optimaal functioneert, staak hier toch wat haaks op. Ik hoop dat ik me in deze vergis.
    Ik denk dat je de creativiteit van het park behóórlijk onderschat.

    Een ondergrondse wachtrij heeft voor publiek en marketing inderdaad geen nut. Maar het is al door het park bevestigd dat de "groene wand" en tijdelijke oplossing is. PHL heeft dus wel degelijk plannen voor deze ruimte. En dat is meteen - niet alleen voor PHL - het meest kostbare bezit van menig pretpark: Ruimte!. Vroeg of laat heeft PHL die ruimte nodig. Wellicht was in het meerjarenplan voorzien dat ook de kelder gebruikt zou worden en de Wachtrij van Taron meer zou af nemen, maar een aanpassing waarbij de kelder gebruikt wordt voor wachtrij is nooit onmogelijk natuurlijk.

    Wat te doen met de wachtrij als het veehok niet gebruikt kan worden?? Nou.. laten we nu toevallig in een situatie zitten dat bezoekers 1.5m afstand moeten houden waardoor er al meer dan 3x zo veel ruimte voor de wachtrij nodig is als in een "normale" situatie. Tegen de tijd dat er een verbouwing komt, zal dit niet meer van toepassing zijn. Het park zal dan basically gewoon de wachtrij gebruiken zoals deze momenteel is (wat betekent dat het pad dat van de ingang van Taron tot aan Colorado loopt gesloten zal worden en gebruikt wordt als wachtrij) om de benodigde ruimte op te vangen. Dat is een behoorlijk lange slinger die je kunt leggen met eventueel nog een paar zig-zags aan het uiteste uiteinde. Als dat niet genoeg is, kan de wachtrij nog eens verlengd worden tot in China, gezien het pad daar breed genoeg is voor zowel wachtrij als doorstroming van gasten (wordt krap, maar het kan).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door traveler Bekijk Berichten
    Ik heb het veehok van Tharon altijd als tijdelijk ervaren. Helaas lijkt dit een tijdelijke oplossing die vrij permanent is. Bij F.L.Y. hebben ze dit beter voorzien en ingebouwd.
    Qua ervaring is dit nu zeker beter. Alhoewel zelfs FLY vaak genoeg een tijdelijke extra wachtrij heeft. Nadeel van FLY is wel dat het op rustige dagen nagenoeg onmogelijk is om de wachtrij af te korten. Iets wat bij Taron toch wel geregeld gebeurd.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •