X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Bekijk Poll Resultaten: Welk Team ben jij?

Stemmers
24. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Team Taron

    19 79,17%
  • Team FLY

    5 20,83%
Resultaten 1 tot 20 van de 29

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Phantasialand] - Clash of the Klassebakken

    Moeilijke keuze. Ik ben altijd geneigd de nieuwste / minst bereden attractie te kiezen, in dit geval dus FLY.

    Visueel en zeker offride vind ik FLY de beste. Een uur rondkijken en zich vergapen lijkt me in Rookburgh - mede door de ruimtelijke inrichting - nog aangenamer dan in Klugheim. Ook qua wachtrij haalt FLY het, zelfs met anderhalve treinlengte voorsprong op Taron.

    Qua kinetica - niet onbelangrijk bij achtbanen - geniet Taron mijn voorkeur. En omdat tijdens een ritje Taron ook heel veel indrukwekkends te zien is, ga ik overalll toch voor Taron.

  2. #2

    Re: [Phantasialand] - Clash of the Klassebakken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Moeilijke keuze. Ik ben altijd geneigd de nieuwste / minst bereden attractie te kiezen, in dit geval dus FLY.

    Visueel en zeker offride vind ik FLY de beste. Een uur rondkijken en zich vergapen lijkt me in Rookburgh - mede door de ruimtelijke inrichting - nog aangenamer dan in Klugheim. Ook qua wachtrij haalt FLY het, zelfs met anderhalve treinlengte voorsprong op Taron.

    Qua kinetica - niet onbelangrijk bij achtbanen - geniet Taron mijn voorkeur. En omdat tijdens een ritje Taron ook heel veel indrukwekkends te zien is, ga ik overalll toch voor Taron.
    Je haalt een paar goede punten aan waar ik toch ook nog even op in wil gaan.

    Om te beginnen gaat het natuurlijk vooral om de achtbaan, en niet om het themagebied. Daarentegen kan natuurlijk met geen mogelijkheid ontkent worden dat het thema een zeer belangrijke factor is in de beleving van de baan. Een grens trekken tussen wat van invloed is op je beleving en wat niet blijft moeilijk.

    Qua gebied vind ik het persoonlijk lastig te kiezen. Klugheim is enorm gezellig, vooral het pleintje. Rookburgh is op een andere manier enorm sfeervol. Toch wint bij mij dan Klugheim het. Simpelweg omdat het groter is. In Rookburgh is het eigenlijk een vierkant waar je "rond" kunt lopen en dan ben je eigenlijk overal wel geweest. Klugheim heeft veel meer vertakkingen en hoogteverschillen waardoor je steeds weer andere invalshoeken krijgt. Of je nu even rust binnen de gebergtes vlakbij Chiapas, of juist over die gebergtes heen gaapt aan de andere kant (nabij Colorado). Je hebt het dorpsplein bij Rutmor's Tarverne, maar ook een gezellig dorps gedeelte rondom de ingang van Raik. De overgang naar China is prachtig, maar ook het pad naar beneden richting de toiletten. Enkel de overgang naar Mystery Castle past wat minder goed.

    Beide gebieden hebben helaas bar slecht afgewerkte Tunnels. Toch stoort me dat bij Taron net iets minder dan bij FLY, vooral omdat er bij Taron eigenlijk maar één echte Tunnel is die storend lelijk is. (gewoon het motief van stenen door trekken in die tunnel was eigenlijk al voldoende geweest). Daarentegen lijkt FLY dan weer wel meer interactie te hebben met zijn omgeving. Ik twijfel er niet aan dat dit vooral samen hangt met het feit dat Taron geen lengtebeperking heeft.. maar juist daardoor mis ik vooral de headchoppers heel erg op die baan. Niet dat er headchoppers op FLY zitten (dat zou bij dat type niet werken), maar FLY heeft wel genoeg andere zaken zoals fonteinen of rook-effecten (waarvan ik me dan wel een beetje af vraag hoe lang die actief blijven).

    Qua wachtrij hebben beiden wat minder mooie gedeeltes, maar dan nog wint FLY het met gemak (zeker met recente toevoegingen). Ik ga er echter wél nog steeds van uit dat het veehok van Taron tijdelijk is.. Weliswaar overduidelijk minder tijdelijk dan het park zelf verwacht had (gezien de huisjes/overkappingen en andere decoratie die erbij is geplaatst) maar desalniettemin: tijdelijk. Dat wil niet zeggen dat ik verwacht dat het veehok helemaal weg gaat. Ik denk dat er ooit een ondergrondse versie voor in de plaats komt, waarbij ik dan sterk hoop (en eigenlijk ook verwacht) dat deze qua theming beter geïntegreerd wordt.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •