X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 10 van de 10

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Gigantisch lang TR] Highway to Hell naar Walibi Holland - juli 2021

    Proficiat met de geslaagde trip. De Untamed-foto doet me hieraan denken:

    Leuk dat die nummerplaat bijna RMC vermeldt. Misschien kan je toch best je nummerplaat op de foto's hierboven onduidelijk maken. Mogelijk lezen niet enkel onschuldige pretpark-liefhebbers hier mee. Noem het gerust paranoia van mij.

    Ondanks mijn aardig lijstje auto-whereabouts - bescheidenheid is me soms vreemd - herken ik heel veel in je auto-stress. Sta me toe één en ander uit mijn automotief curriculum vitae te vermelden. Zeker niet als stoeferij bedoeld maar om aan te tonen dat je volgens mij al doende moet 'groeien' in het autorijden. Dat kwam ook bij mij echt niet vanzelf.

    - °1976

    - Theoretisch rijbewijs autodidactisch gehaald in 1998, één van de weinige zomers dat ik geen tweede zit had aan de KU Leuven.

    - Zomer 2000: rijlessen gevolgd bij de rijschool op vaders kosten (toen ook al dicht bij € 1000). Autostrades, en dan vooral de opritten, waren eerder van het niveau Conference Cup: buiten de spitsuren op de A10 rijden in Zandvoorde en eraf in Oostende bij Kennedy, of omgekeerd. Mijn huidige snelweg-realiteit leunt toch dichter aan bij de Champions League: erop en eraf aan Sportpaleis, Wommelgem, Luchtbal of Kleine Bareel.

    - Wegens toen werkend in Brussel, trein-pendelend vanuit Leuven en elk weekend ook al met de trein de vuile was laten witwassen in Bredene, heb ik na die rijlessen belachelijk weinig geoefend op de weg => gebuisd op eerste praktijk-examen in januari 2001. Alleen en met een L op vaders auto een kraske veroorzaakt in een ondergrondse parking van van Brugge. Het kostte me ipv € 1000 één postzegel dankzij de omnium. Mijn ouders waren toen in Nepal en van ondergrondse parking-stress ondervind ik tot op heden enige last.

    - Twee extra rijlessen (papa betaalde) en geslaagd bij de tweede beurt, met zowaar mijn vader als instructeur. Eerste buitenlandse ervaring in datzelfde jaar 2001 in ... Hongarije. Maar enkele tientallen km en gelukkig buiten Boedapest, op scoutskamp in de wagen van de kookmoeder. Het enige wat ik nog weet, is dat de lichten er ook overdag aan moeten staan.

    - Voor het overige bitter weinig met de auto gereden, de eerste jaren na het behalen van het rijbewijs. Het woon-werk-verkeer werd nu Schoten-Brasschaat en dat is het snelste, gezondste en goedkoopste per fiets. In 2002 met vaders wagen doodsangsten uitgestaan tussen Schoten en Ikea Wilrijk, zonder GPS en met de Antwerpse ring toen half gesloten.

    - Echt leren rijden (machine onder de knie krijgen en vertrouwen hebben in de machine en jezelf) met de wagen van de schoonmoeder in Noorwegen. Zeven gelijktijdige auto's op een tweevaks-baan noemen ze daar al een file, dus ook niet echt Champions League. Wel stress gehad aan het stuur van de automatic pick-up truck van de schoonvader. Nog steeds als de dood voor automatics. Ik weiger ze als huurauto.

    - Eerste eigen auto (nieuw maar wel van het allergoedkoopste merk) gekocht in 2010. Eerste grote trip: naar Movie Park. Ik was toen nog zo zelf-onzeker dat ik een week verblijf heb geboekt in die niet zo boeiende regio. Het pretpark zelf bezocht ik anderhalve dag, samen met mijn toen 7 jarige zoon. Het vakantiehuis deelden we met mijn ouders. Voor de gein heb ik toen eens heel even 140 km/h gereden in Dui waar het mocht. Ik ben er niet trots op maar wel opgelucht dat ik het kan doorvertellen. Naar de Efteling ging tot mijn opluchting verrassend vlot.

    - 2011: gelijkaardig vakantie-scenario: met ouders maar nu wel met voltallig eigen gezin (vrouw zonder rijbewijs, kinderen van 1 en 8 jaar) weekje in de interessantere omgeving van Phantasialand. Ook in hartje Aken en Keulen gereden en opnieuw MPG bezocht.

    - 2012: iets verdere trip met de oudste zoon naar Holiday Park en de boeiende omgeving met o.a. Speyer & Heidelberg. Diezelfde zomer met de vrachtboot vanuit Gent naar Noorwegen en met de auto terug. Targets waren toen Bø Sommarland, Tusenfryd, Fårup, Legoland, opnieuw MPG en Toverland. Mega-stress in hartje Hamburg (wegenwerken, omleiding) en nog meer de dag erna: wegen afgesloten wegens wielerwedstrijd => GPS flipt, chauffeur ook. Om die reden lijkt het me niet zo wijs om de hele route uit het hoofd te leren, er kan onderweg één en ander wijzigen. Wat ik wel deed - en ik herken het bij jou - is de knooppunten zoals afritten, wisselaars en rotondes via Google Maps half memoriseren, uitschrijven in tekst en Streetview foto's maken van de verkeersborden en wegmarkeringen. En dan die hele zooi door de kleurenprinter jagen. Door een stomme privacy-wet in de meeste Duitse deelstaten kan je nu die locaties niet meer zien in Streetview

    2013: Je hebt pas echt gereden als je in (de buurt van) Parijs hebt gereden: Parc Astérix en verblijven in Saint-Denis.

    2014: Je hebt pas echt gereden als je aan de andere kant hebt gereden, niet spook en niet door wegenwerken. Targets in de UK: Alton Towers en Drayton Manor. Een vlot zomer-tripje met o.a. Walygator en EP eindigde stressvol: op een zeer steile helling in wat nu rampgebied is nabij PHL, raakte mijn volgeladen wagen op een gegeven moment de natte baan niet meer omhoog. Iedereen uitstappen bij rokende banden en via zwaartekracht achteruitbollen bood de oplossing. Ik had me trouwens van weg vergist, of beter gezegd: mijn GPS had zich vergist. Dat gebeurt zeer geregeld, enkele weken terug (door dan naar de GPS te kijken i.p.v. naar het verkeer) had ik bijna een aanrijding veroorzaakt op een rotonde in Essen, NRW. Dank aan mijn alerte oudste zoon!

    In 2016 kwamen er drie autoreis-landen bij: Oostenrijk in transit, Italië (mijn enige aanrijding ooit: nabij Gardaland, mijn fout en € 0 schade, wel een furieuze Duitser) en Zweden (kras t.g.v een te kleine prive-parking bij Liseberg).

    In 2019 op een weekdag na een dagje Jardin D'Ac in hartje Parijs nog helemaal tot Futuroscope (400 km, startend in één van Europa's grootste avondfiles) benadert topsport.

    2021: Schoten - Aken - Ulm is mijn recordafstand op 1 dag. Ik was gelukkig goed uitgeslapen. Enkele dagen ervoor was ik wel moe en moest ik bij de vettigste Burger King van het land (Gent snelweg) even een rustpauze nemen tussen Schoten en ... Oostende. Mijn nieuwe auto rijdt wel veel comfortabeler. Dat half minuutje legaal 159 per uur in Dui enkele weken terug zou ik hier misschien beter niet vermelden als ik consequent wil overkomen ...

    Met parallel parkeren heb ik nog steeds moeite, ondanks een kleuren-achteruitrij-camera. Ik heb er vaak vijf bewegingen voor nodig, waar iemand van de Post de klus misschien in twee bewegingen klaart. Vroeg wegrijden van een volle pretpark-parking is voor mij nog vaak een Highway from Hell, zeker wanneer naburige wagens niet keurig staan.

    Wat ik beter ook niet zou vermelden, al was het misschien wel een leerschool:

    - Huurauto met kerst vanaf Oslo luchthaven: na 100 km en bijna middernacht blijken de lichten al heel die rit niet te werken.

    - Versnellingen schakelden stroef of zelfs niet meer, t.h.v. bochtige wisselaar in Kortrijk op weg naar Bellewaerde. Dom van mij om daarna nog zelf naar Bredene te rijden en de volgende dag naar Lago Brugge en naar de garage in Schoten, dus door de Kennedy Tunnel. Enige passagier was toen een 9-jarige. Bleek iets met smeerstof-lek in versnellingsbak. Samen met twee (ongevraagde) nieuwe banden: € 1300. Gelukkig anderhalve week voor een 24-daagse NL-DUI-ZWE-NO-DK-DUI-reis.

    - Auto maakt snerpend geluid, achterruit vibreert en lijkt elk moment te springen. Nog mee naar Bredene gereden en naar de garage in Schoten. Ezel en steen en zo ... Was iets met kogellagers. Gelukkig kort na een DK-DUI-reis en 'maar' € 400. Wel druppel om nieuwe auto te kopen.

    - Witte rook uit de motorkap toen ik na een maand met mijn nieuwe wagen de banden in de garage had laten wisselen. Kilometerstand < 1000 km. Locatie: ring Antwerpen. Wachten op depannage: 3 uur. Totale tijd pis inhouden (incl. wachttijd in de garage): 8 uur. Wie het die dag niet overleefde: Diego Armando Maradona.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 06-08-21 om 09:28. Reden: fotolink issues

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •