Ik ben het hier helemaal mee eens:

Het hangt een beetje van de drukte af, maar in theorie kan je het hele park doen op één dag. 2 dagen maakt het dus rustiger.
Met drie dagen kan je ook genieten van de shows, rustig je tijd nemen om te eten, of desnoods zelfs tussendoor even terug naar het hotel / huisje. Je hebt dan ook meer ruimte om 's avonds nog even te gaan zwemmen, of van het domein te genieten (vroeger had je in Bosrijk bv nog een vertelling van Klaas Vaak, er is Efteling TV, etc. Allemaal kleine zaken die bijdragen aan de beleving.

Bovendien is de beleving wel fijner als je 2 overnachtingen hebt. Ik weet ook niet hoe ver je moet rijden, maar na een lange dag pretpark nog een paar uur in de auto is ook niet altijd de leukste afsluiter.
Mijn tip is dus om 2 nachten / 3 dagen te gaan, en het rustig aan te doen, en niet per sé 3 lange dagen in het park rond te lopen. Eventueel kan je er voor kiezen om 2 keer te overnachten en 2 dagen park te doen, en de eerste dag misschien een musical boeken of zo.

Ik meen mij te herinneren dat je vroeger in Bosrijk enkel maar kon kiezen voor aankomst en vertrek op maandag / woensdag / vrijdag, en dat je dus wel 3 of 4 dagen moest gaan, maar dat lijkt nu niet meer het geval te zijn.

Nog een tip: neem de schoolvakantiekalender van Nederland (en Duitsland) er even bij, zodat je zeker een rustig moment kan kiezen.