Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
Ik denk niet dat Efteling per se themazones moet maken. Dat park heeft een geschiedenis van bijna 70 jaar waarin ze zich onderscheidden door individueel sterk uitgewerkte attracties zonder onderlinge samenhang. Naar mijn aanvoelen worden ze telkens wanneer ze wel zo'n themazone proberen aan te leggen iets meer 'generisch pretpark' en iets minder 'uniek Efteling'.
Ik zou bijna zeggen: Zie Heide Park. Nu hadden daar al veel attracties niet echt een Thema, maar de algemene sfeer en charmes van het park waren bijzonder leuk.. totdat Merlin het ging verknallen door het hele park te voorzien van themazones. Alle charmes overboord. Hele sfeer weg.

Ik ben het er inderdaad mee eens dat de Efteling het prima doet zoals ze het deden. Nu een 3e attractie met het zelfde thema wordt wat mij betreft al te veel. Wat mij betreft mochten ze sowieso die onnozele "rijken" de nergens op slaan achterwege laten. Wellicht dat de gedachte is dat het wat meer sprekend is dan Noord-Oost-Zuid-West (zoals de zones vroeger genoemd worden), maar persoonlijk vond ik juist het gebruik van de windrichtingen veel interessanter. Echter heeft de Efteling het nooit gebruikt zoals je het zou kunnen gebruiken (als een soort wereldkaart van een sprookjeswereld). Dan had het beter gepast dan het huidige systeem en even goed sterk tot de verbeelding kunnen spreken.