Nadat er al veel attracties verkocht waren, is Lightwater Valley nu verkocht aan de Brighton Group. Zie ook ons artikel hier:

https://www.pretparken.be/NL/article...n-europa-gered

===================

Ik ben blij dat het park eindelijk verkocht is en ik moet zeggen: De enorm lage prijs verbaasd me. Als ik het geld ergens had liggen, zou ik het nog best aan hebben gedurfd om het zelf te gaan runnen.

Volgens mij verkeerde het park al véél langer in financiële nood. Ooit zijn er wat goedkope attracties bij gekomen (ten kostte van weer andere attracties), maar echt groeien zat er niet in. Ondanks dat het par volgens mij echt bijzonder veel potentie heeft.

Ik ben benieuws wat de Brighton group gaat doen. Het park heeft een flinke kapitaalinjectie nodig. Mijns inziens zou er een hotel moeten komen (gezien de ligging van het park) en moet het park een flinke upgrade krijgen zodat het ook volledig dagvullend is. Het is geen park dat dure theming nodig heeft, maar juist zou moeten investeren in een mooie groene setting, zoals veel delen van De Efteling, maar ook hoe Heide Park ooit was. Een echte grote achtbaan heeft het park lange tijd niet nodig, maar zoiets als Raptor Attack moet wel terug komen. Als (*ALS*) het park wilt uitpakken met een grote nieuwe achtbaan, zou ik voor een family-launch-coaster gaan die mooi in het terrein wordt ingewerkt.