Het is trouwens nog strenger dan ik dacht in Duitsland, en dat ten nadele van de kinderen. Een quarantaine in Dui, reizend vanuit een hoogrisicogebied kan ENKEL meteen worden opgeschort middels bewijs van vax of van genezing, te uploaden voor aankomst in Dui bij de verplichte online registratie. Met een negatieve test kan dit NIET!!! Een negatieve test kan pas ten vroegste na vijf dagen quarantaine worden ingediend.

En aangezien kinderen uit risicogebied ook aan de registratie worden onderworpen (bij bezoek > 24 uur), is vijf dagen quarantaine voor hen onvermijdelijk. Een voorafgaande test in eigen (risico-)land brengt dus geen soelaas.

Zoals verwacht plaatste het Duitse Robert Koch Instituut vandaag o.a. Kroatië en Bulgarije op de 'risico-lijst'. Ik verwacht dat onze incidentie er binnen een week ook zo zal uitzien.

Indien ons land er bij de volgende keuring aan hangt, gaat de regeling in op de middernacht van zaterdag 30 op zondag 31 oktober. Helaas reizen wij pas enkele dagen later naar Duitsland. Een bij voorbaat ingekorte trip, precies omdat ik het test-gedoe voor onze zoon wou beperken tot één test voor twee overnachtingen, twee pretparken en één zwembad ... Onze inreis vervroegen is geen optie, met o.a. pretparktickets op datum gekocht.

Doen alsof we maar voor 24 uur gaan en dan geen digitale registratie indienen? Dan riskeren we met het voltallige gezin een quarantaine die voor 3/4 te vermijden is.

De registratie niet invullen voor de 11-jarige, maar wel voor de 3 gevaccineerde gezinsleden? Misschien maken we door die registratie slapende Duitse herderhonden wakker? Zeker in NRW zal men weten wanneer de Belgen schoolvakantie hebben.