X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 66

Draadweergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #11

    Re: Waarheen deze zomer (2021)?

    Tips voor trips. Indien nodig: graag aanvullen of verbeteren.

    - Gratis PCR in Bel kan pas vanaf 01 juli, wellicht omdat men vreest dat de EU-vax-pas niet veel vroeger op punt zal staan. Zonder kosten gerust de grens over zou dus enkel kunnen vanaf 02 juli. Mij niet gezien!

    - NL zal geen test eisen wie inreist uit een geel land = < 150 besmettingen per 100.000 per 14 dagen. Bel. zit voorlopig op (uitgaande van enkel het laatste weekgemiddelde) aan 160. Momenteel kan de Marie-José (sic, ik heb geen zin om op te zoeken hoe je dat onnozel leenwoord spelt) dus nog een bewijs eisen van een in het thuisland afgelegde en nog geldende test voor wie op doorreis is naar pakweg MPG of PHL. Indien de huidige versoepelingen, het EK voetbal en het toenemend aantal tests geen nefast effect hebben, zit test-loos reizen van Bel. naar NL erin nog voor de zomervakantie begint.

    - Dui eist voor landen uit een 'basic risk area' waaronder Bel. en NL een negatieve test die max. 48 uur na het inreizen moet kunnen worden voorgelegd. Dat heeft in eerste instantie betrekking op terugkerende Duitsers. Deze zgn. Bürgertesten zijn testen met instant resultaat en bovendien gratis. Ook buitenlandse grensarbeiders en studenten kunnen hier gratis gebruik van maken. Het is me niet duidelijk of dit ook geldt voor recreatieve Belgen en NL'ers. Ik heb hierover een vraag gemaild maar kreeg van de betrokken instantie een antwoord dat eerder naast de kwestie was. Hier een interactieve kaart met locaties over heel Duitsland. Qua Deutsche Gründlichkeit kan dit getal wel tellen: enkel in NRW 6.000 sneltest-centra. Online reserveren, ook als buitenlander, is nu al mogelijk.

    - Dui hanteert grotendeels incidentiecijfers per week. Dat ligt momenteel in heel NRW op ca. 25 per week, dus 50 per 14 dagen. Daardoor mogen in die deelstaat binnenkort de zwemparadijzen open. Aqualand Köln maakte vandaag bekend te openen op 14 juni. Juich niet te vroeg, enkel de Heilige Drievuldigheid van gevaxten, ex- besmettelingen en geteste negatieven zijn er voorlopig welkom. PHL heeft voorlopig nog niks gemeld over het vervallen van de test-of-vaxplicht.

    - Morgen 10 juni zou Dui als geheel land geel kleuren. Als dat zo blijft, is er zeker geen PCR-test nodig voor terugkeer in België. Dat is nu wellicht ook al niet nodig (code oranje).

    - Ik heb mijn MPG toegang voor 1 juli al besteld. Het park maakt dezelfde fout als vorig jaar bij de reservatie: men vraagt je enkel welk soort abo je hebt, maar je abo-nummer zelf moet je niet ingeven. Ik ben dus al iets hoopvoller. Maar als ik zonder test op zak de Nederlandse en Duitse grens oversteek, zal dat met een struisvogelei in mijn Hose zijn.

    Update: ochtendlijk testje geboekt in Herongen, net voorbij Venlo.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 09-06-21 om 21:21. Reden: Update

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •