X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 66

Draadweergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #11

    Re: Waarheen deze zomer (2021)?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wimvg Bekijk Berichten
    Cru gesteld: had ik er voor gezorgd dat ik 30 kg meer zou wegen, had ik nu misschien wel een hartziekte of diabetes gehad, en daardoor mijn vaccin al gehad, en dus zorgeloos op vakantie gekund.
    Grand cru gesteld: ik heb er al aan gedacht om bij alle pinautomaten de cijfertoetsen af te likken, in de hoop besmet te geraken. Want ex-besmettelingen krijgen ook groen licht van de EU ... zotter kan je toch niet bedenken. Terwijl er gevallen bekend zijn van meervoudig besmette personen (o.a. de doelman van Club Brugge). Niet dat elke besmette iets te verwijten valt - en voor de duidelijkheid: ik minimaliseer de eventuele gevolgen van een besmetting niet - maar dat is toch discriminerend voor wie de regels strikt opvolgt en (daardoor) niet besmet werd.

    Mijn kinderen zullen dit weekend mijn ouders voor het eerst zien ... sinds midden oktober 2020. De 18-jarige is het lopend academiejaar hoop en al 10 halve dagen op zijn nieuwe hogeschool geweest. Zij die het meest hebben moeten inleveren op gebied van vrijheid, ontwikkeling en sociale aangelegenheden, allemaal ten dienste van de kwetsbaren, wordt nu een vrije zomer ontzegd. Met berimpelde groeten uit Benidorm ...

    Het invoeren van een vax-paspoort is enkel te verdedigen indien iedereen de kans heeft gehad (deels) te zijn gevaccineerd, met vrijstelling voor min 18-jarigen. De EU zal dit vaccinatie-stadium nog niet bereikt hebben bij aanvang van de zomervakantie, i.t.t. de V.S., Israël en het VK (wat een Brexit-trofee!). Mijn idee: het vax-paspoort is in eerste instantie bedoeld als drukkingsmiddel tegen de anti-vaxers. In onze hoofdstedelijke regio lijkt dit niet echt aan te slaan. Om die weinig volgzame minderheid te bekeren, wordt een veel grotere groep volgzamen mee afgestraft.

    Ik denk dat in alle landen de cijfers beter zijn dan vorig jaar. Mits een aantal regels (mondmaskers op bepaalde plaats, afstand houden) zouden we perfect op vakantie kunnen gaan en zo de economie de noodzakelijke impuls kunnen geven, maar men kiest ervoor om een hoop administratieve rompslomp op te bouwen, met als gevolg dat veel mensen ontmoedigd thuis in hun tuin zullen gaan zitten.
    Testen kost tijd, geld en stress. En wat bij een vals-negatieve test? Krijg je dan je tickets voor pretpark, voor transport of voor verblijf terugbetaald? Allemaal zaken waar volgespoten vax-passers zich geen sikkepit van moeten aantrekken. Van de zelfverklaarde democratie-ridders hoor ik niet veel over dit ongelijkheidsprincipe. De toeristische sector laat misschien wel nog van zich horen, maar dat is plaatsafhankelijk. Ik denk niet dat hotels in de Ardennen eronder gaan lijden indien Belgische gezinnen en masse in eigen land blijven.

    Nog wat privacy te grabbel gooien: mijn vrouw (3 jaar jonger) krijgt 4 dagen na mij haar eerste prik, maar drie weken voor mij haar tweede prik. Misschien had ik vooraf een geslachtsoperatie moeten ondergaan (no offence intended) ...
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 26-05-21 om 17:25.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •