X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 66

Draadweergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #11

    Re: Waarheen deze zomer (2021)?

    Ik veronderstel dat PHL hoog op het (bereikbaar) verlanglijstje staat bij vele forumleden, net als MPG. Voorlopig eisen deze parken voor vax- en smetteloze bezoekers een negatieve PCR-test van niet meer dan 48 uur.

    Dat wordt dus krap om er een meerdaagse parkuitstap van te maken. Ik meen dat de zandloper start vanaf het moment dat de test wordt uitgevoerd. Normaal gezien heb je binnen de 24 uur een resultaat, maar dat zou bij toenemende vraag van 100.000en reislustigen wellicht langer kunnen uitvallen. Anyhow moet je dan ook al je pretparktickets op datum kopen nog voor je de (negatieve) uitslag hebt. Ik denk niet dat je de aangekochte tickets in 'noodgeval' kan omruilen naar een andere datum.

    De betrokken parken kan je niks verwijten, zij moeten de (deelstaat)regels volgen. NRW blijk één van de strengste deelstaten van Dui te zijn. Volgens mij heeft dat niet zo zeer met de blote cijfers te maken - die zijn in NRW niet beduidend slechter dan elders in Dui - maar wel met de nabijheid van meerdere buurlanden, zeker als die bloedrood gekleurd zijn. In meerdere andere deelstaten is men verder versoepeld en zijn er dus (tijdelijk?) geen tests voor een pretparkbezoek vereist, o.a. in Heide Park en Holiday Park. Anderzijds lijkt Beieren dan weer nog strenger met nog steeds gesloten parken of een PCR-geldigheid van amper 24 uur. Ook een regio met veel grensverkeer, natuurlijk.

    Ik veronderstel dat de pretparken en aanverwanten in NRW de 'oneerlijke' concurrentie aanklagen t.o.v. attracties elders binnen daguitstap-afstand. De regels in NRW zouden de komende weken wel stapsgewijs kunnen versoepelen, leert onderstaand tekstje, ook handig voor wie andere plannen heeft op verlof in NRW ...



    Bron: https://www.soester-anzeiger.de/nord...-90574770.html

    Wie er graag de incidentiecijfertjes van NRW bij neemt (ik denk: 7 daags per 100.000):
    https://www.lzg.nrw.de/covid19/daten...sars-cov-2.pdf

    Voor wie dit nog niet stressvol genoeg vindt: Volgens de azijnpissende geldverbrander - ik weet het: no politics on this forum - zijn de gratis PCR-tests voor tweederangs-Belgen pas vanaf 1 juli. Dat wordt dus drummen en eigenlijk ten vroegste pas op 2 juli de grens over. Al is hierover nog niet het laatste woord gevallen.

    Voor de positivo's: BuZa is bezig met wederzijdse akkoorden met onze buurlanden, die hopelijk soepeler uitvallen dan de standaard-eisen (b.v. bij grensovergang geen test vereist voor -12 jarigen of voor bezoek < 48 uur, al kan je dat laatste natuurlijk niet echt controleren). To be continued ...
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 05-06-21 om 22:45.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •